استاندار کردستان از سد امیرآباد رمشت کامیاران بازدید کرد

بهمن مرادنیا استاندار کردستان، در این بازدید توجه وزارت نیرو به تخصیص آب به بیشتر اراضی پایین دست این سد و همچنین تامین اعتبارات مورد نیاز برای اتمام این طرح‌ها را خواستار شد.

استاندار کردستان از سد امیرآباد رمشت کامیاران بازدید کردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن مرادنیا استاندار کردستان، در این بازدید توجه وزارت نیرو به تخصیص آب به بیشتر اراضی پایین دست این سد و همچنین تامین اعتبارات مورد نیاز برای اتمام این طرح‌ها را خواستار شد.

مجری طرح اجرای سد امیرآباد رمشت کامیاران نیز در حاشیه این بازدید گفت: اجرای این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و اکنون از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و انتظار می‌رود با تامین اعتبار مورد نیاز سال آینده به بهره برداری برسد.

بهاءالدین رضایی با بیان اینکه این سد با کاربری کشاورزی احداث می‌شود، افزود: برای اجرای آن حدود ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و اتمام عملیات اجرایی احداث سد ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی یادآور شد: تاج این سد به ارتفاع ۳۰ متر و از جنس همگن است که پس از آبگیری حدود ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب را پشت خود ذخیره می‌کند.

این سد که بعد از ۲ سد گاوشان و زیویه سومین سد احداثی در شهرستان کامیاران است و پس از آبگیری به حدود یک هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی پایاب خود را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر اجرای شبکه فرعی پایاب سد امیر آباد رمشت نیز در بازدید استاندار کردستان از اجرای این طرح نیز گفت: ۱۶۰ هکتار از اراضی این شبکه به صورت آبیاری قطه‌ای برای احداث باغات و ۹۹۰ هکتار نیز به صورت نوار تیپ برای احداث مزارع در نظر گرفته شده است.

واحد روحانی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که تاکنون ۷۰ درصد از آن هزینه شده و پیشرفت فیزیکی کلی طرح نیز به ۹۰ درصد رسیده است.

وی همکاری ضعیف کشاورزان برای اجرای طرح و وجود مزارع سبز در جوار طرح را از جمله مشکلات این طرح اعلام کرد.

مرادنیا استاندار کردستان روز چهارشنبه به منظور بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی، شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار با خانواده معظم شهدا وارد شهرستان کامیاران شد.

در این سفر شهرستانی برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی همراهی می‌کنند تا از نزدیک در جریان اجرای برخی طرح‌های عمرانی قرار گرفته و با فعالان حوزه‌های مختلف این شهرستان هم دیدار و گفتگو کنند.

بهرام نصرالهی زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه، جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، شهرام ملکی مدیر کل راه و شهرسازی و محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در این سفر همراه استاندار هستند.

بازدید از سد امیرآباد رمشت و طرح آبرسانی پایاب این سد، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، شرکت در نشست شورای اداری، دیدار با خانواده شهدا و فعالان سیاسی شهرستان کامیاران از جمله برنامه‌های استاندار کردستان در این سفر است.

این چهارمین سفر استاندار کردستان به شهرستان‌های تابعه است پیشتر بهمن مرادنیا به شهرستان‌های مریوان، بانه و بیجار سفر کرده بود.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج با ۱۰۲ هزار ۸۵۶ نفر جمعیت، ۱۵۳ روستای دارای سکنه دارد که جمعیت این روستا‌ها ۴۲ هزار و ۴۰۹ نفر است.


بیشتر بخوانید: استاندار کردستان وارد کامیاران شد


انتهای پیام/ز

بازدید استاندار کردستان از سدی در کامیاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.