معاون اقتصادی استاندار خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح صنعتی تاریخ کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: همزمان با سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت عملیات اجرایی بزرگترین طرح صنعتی تاریخ استان کردستان با سرمایه‌گذاری نهایی بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حسین فیروزی گفت: یکی از بزرگترین مزیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی استان کردستان وجود ذخایر قطعی‌سنگ آهن با درجه خلوص بالاست، که در چند سال اخیر جلوگیری از خام فروشی معادن و تلاش جدی برای ایجاد صنایع معدنی و به خصوص فرآوری سنگ آهن و ایجاد زنجیره فولاد برای ایجاد اشتغال جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی، خلق ثروت و ارزش افزوده در کردستان وجهه همت مدیران دولت تدبیر و امید در کشور و استان بوده است.
وی با بیان اینکە خوشبختانه با شروع به کار آقای مرادنیا به عنوان استاندار کردستان این تلاش‌ها مضاعف شد، گفت: ایشان با رویکرد جدیدی پیگیری‌های خود را شروع کردند و معتقد بودند که با توجه به گستره معادن سنگ آهن در پهنه استان و امکان فراهم بودن زیرساخت‌ها در چند شهرستان استان، احداث کارخانجات زنجیره فولاد در بیش از یک شهرستان منطقی‌تر خواهد بود و برای توسعه متوازن استان تصمیمی عقلائی‌تر و پسندیده‌تر است.
فیروزی با اعلام اینکه طی سفر یک روزه جناب آقای دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه کلنگ‌زنی پروژه‌های مرتبط با زنجیره فولاد آغاز می‌شود، اضافه کرد: کارخانه آهن اسفنجی سقز با سرمایه‌گذاری خارجی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از جمله طرح‌های آماده برای آغاز عملیات اجرایی است.
وی دو شهرستان بیجار و قروه را از شهرستان‌های مستعد در بخش سنگ آهن و صنایع معدنی و از جمله مقصد‌های سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت برشمرد و افزود: در شهرستان بیجار طرح فرآوری سنگ آهن و احداث زنجیره فولاد آغاز می‌شود.
 فیروزی تاکید کرد: در این سفر میزان تولید کنسانتره در زنجیره فولاد بیجار به میزان ۱/ ٦ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن عملیات اجرایی حلقه‌های بعدی زنجیره فولاد در شهرستان بیجار آغاز خواهد شد.
 وی افزود: در ادامه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت فرآوری سنگ آهن و زنجیره فولاد کاملا مشابه پلنت بیجار در شهرستان قروه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.
 معاون اقتصادی استاندار کردستان به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای ایجاد زنجیره فولاد در کردستان نیز اشاره کرد و افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها با محوریت ایمیدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع معدنی) و مشارکت چند نهاد و شرکت دیگر انجام گرفته است که از محل آن‌ها برای ٦ هزار نفر شغل مستقیم و ۶ هزار نفر دیگر غیر مستقیم ایجاد می‌شود.
فیروزی در ادامه به یکی از مهمترین دغدغه‌های این روز‌های مردم که همانا میزان استفاده از منابع آبی برای ایجاد زنجیره فولاد است اشاره کرد و به صراحت گفت: در ایجاد زنجیره فولاد به هیچ وجه از منابع آب زیر زمینی استفاده نخواهد شد و همه آب مورد نیاز برای این طرح‌های بزرگ صنعتی از محل روان آب‌ها و ذخیره پشت سد‌ها استفاده می‌شود.
وی میزان مصرف سالانه آب برای زنجیره فولاد کردستان را حداکثر ۱۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این مقدار آب مصرفی برای صنایع فولاد کردستان در قیاس با ذخیره چند میلیارد متر مکعبی سد‌های استان رقم چشمگیری نیست و همچنین رقیبی برای کشاورزی استان بە شمار نمی‌رود.
 فیروزی در پایان این رویداد مهم که نقطه عطفی در توسعه صنعتی کردستان خواهد بود را به مردم کردستان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که سرمایه‌گذاران محترم این طرح‌ها با همکاری حداکثری مردم و مدیران و کارشناسان همه بخش‌های دولتی و حکومتی پروژه‌ها را به سرعت به بهره‌برداری برسانند.

انتهای پیام/م

احداث کارخانجات زنجیره فولاد  در استان کردستان

 

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.