فعالیت پژوهشکده مطالعات آسیب‌های اجتماعی نیازمند مجوز وزارت علوم است

معاون فرهنگی دانشگاه شاهد گفت: پژوهشکده مطالعات آسیب‌های اجتماعی آماده به کار است اما برای فعالیت‌ آن نیازمند مجوز وزارت علوم هستیم.

قدمی / برای کار پژوهشی نیازمند مجوز هستیممحسن فراهانی معاون فرهنگی دانشگاه شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نخستین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی ، گفت: این همایش  در ۶  پنل برگزار شد که هر کدام از آن‌ها به بررسی یکی از معضلات اجتماعی می‌پرداخت، اعتیاد، طلاق، بیکاری، فضای مجازی، حاشیه‌نشینی و مفاسد اجتماعی از جمله این ۶ آسیب بزرگ اجتماعی هستند. 

دبیر اجرایی همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه در هر پنل یک مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شده است، گفت: در  اختتامیه این مراسم، ۶ مقاله به عنوان برترین مقالات معرفی و جوایزی به آن‌ها اهدا شد؛  این مقالات عبارت‌اند از "بررسی تأثیر آموزش بر روی کودکان بر اساس مبانی اسلام" نوشته عباس محمدی و سید رضا بلاغت، "مقاله نسبت جامعه‌پذیری با آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر پدیده طلاق" نوشته قاسم ابراهیمی‌پور، "تربیت عفیفانه در ارتقای اخلاق جنسی" نوشته سید عبدالرسول علم‌الهدی، "بازخوانی تأثیر متقابل کاهش نرخ فرزندآوری بر افزایش نرخ طلاق در ایران" نوشته صالح قاسمی، "آسیب‌های فرهنگی فضای مجازی" نوشته محمد مهدی قربانی و "ساز و کار تأثیر باورهای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی" نوشته اسماعیل چراغ کوتیانی و علی اکبر دیاری.

رونمایی از فصل‌نامه مطالعات اسلامی

فراهانی با اشاره به رونمایی فصل‌نامه مطالعات اسلامی گفت: در همایش ملی مواجه با آسیب‌های اجتماعی، ویژه‌نامه این همایش و فصل‌نامه مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی رونمایی شد؛ اما به شرکت‌کنندگان در این همایش این آثار ارائه داده نشد، علت هم این است که هنوز وزارت علوم مجوز انتشار فصل‌نامه را نداده است.


بیشتر بخوانید: تاسیس پژوهشگاه مطالعات آسیب های اجتماعی/ روش صحیح زندگی باید از دین استخراج شود


معاون فرهنگی دانشگاه شاهد در خصوص پژوهشکده مطالعات آسیب‌های اجتماعی هم گفت: سال‌ها است که مرکز تحقیقاتی شاهد  با کمک محققان و اندیشمندان از تمام دانشگاه‌های کشور در حال طراحی و ایجاد پژوهشکده بررسی آسیب‌های اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: امروز پژوهشکده آماده شده و محل آن هم تجهیز شده است؛ نیروهای پژوهشی شروع به کار کردند و پانزده  طرح پژوهشی برای آغاز به کار این پژوهشکده انتخاب شده است ولی فعالیت پژوهشکده هم به طور رسمی نیازمند مجوز وزارت علوم است.

فراهانی ابراز امیدواری کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز انتشار فصل‌نامه آسیب‌های اجتماعی و مجوز پژوهشکده مطالعات آسیب‌های اجتماعی را به زودی صادر کند تا بتوانیم به سرعت از دستاوردهای همایش ملی مواجه با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم. 

انتهای پیام /

برچسب ها: دانشگاه ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار