۱۰ هزار صفحه‌ای شدن تدوین سند آمایش کرمانشاه

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: سند آمایش استان در قالب ۱۰ هزار صفحه، تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، الیاسی رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه   گفت: تدوین سند آمایش استان از سال ۱۳۸۴، شروع شده و در این سال بسیاری استان‌ها تدوین طرح آمایش خود را شروع کردند، اما علی رغم صرف حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار توفیقی در تدوین این سند کسب نشده است.

الیاسی افزود: در نهایت سال ۱۳۹۳ که هنوز سازمان برنامه و بودجه احیا نشده بود، استانداری کرمانشاه تصمیم به شروع مجدد تدوین این سند گرفت.

وی افزود: در آن زمان مبادله موافقت نامه صورت گرفت و دانشگاه رازی به عنوان مجری طرح آمایش استان انتخاب شد.

الیاسی تصریح کرد: کار تدوین سند ادامه پیدا کرد تا در سال ۱۳۹۴ با احیا سازمان برنامه و بودجه تصمیم جدی برای نهایی کردن این طرح گرفته شد و با پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مجریان طرح، فاز اول آن سال گذشته به پایان رسید.

وی گفت: فاز اول مطالعات که شامل مطالعات فاز شناخت و تلفیق مطالعات بود سال گذشته در شورای برنامه ریزی استان رفع اشکال شده و تصویب شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه افزود: فاز دوم این طرح نیز که شامل فاز برنامه ریزی، سیاست گذاری و آینده نگری است اردیبهشت ماه امسال در کارگروه آمایش و محیط زیست و شورای برنامه ریزی استان تصویب و ۳۱ اردیبهشت ماه جهت تدوین سند ملی آمایش به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.

وی افزود: مدتی بعد از ارسال طرح آمایش استان به تهران، از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور تاییدیه مربوط به دریافت گزارشات استان و تایید انجام این مطالعات بر اساس شرح خدمات ابلاغی به ما اعلام شد.

وی در خصوص اعتبارات تدوین طرح آمایش، از صرف یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تدوین این طرح خبر داد و افزود: طرح آمایش استان در ۱۰ هزار صفحه در قالب ۳۶ جلد تدوین شده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۳ که شروع تدوین طرح آمایش استان بود تا اردیبهشت ماه امسال که کار تدوین این طرح به پایان رسید، ۱۰۰ نفر در تدوین آن فعالیت داشتند و قطعا این میزان اعتبار با توجه به این تعداد نیرو و مدت زمان اجرای چهار ساله رقم بالایی محسوب نمی‌شود.

وی در خصوص برخی انتقادات به محتوای طرح آمایش استان، گفت: هرکسی نمی‌تواند در خصوص این طرح اظهار نظر کند، چون حجم محتوای آن بالاست و کسی اشراف کلی بر آن ندارد. شاید بتوان در خصوص بخش‌هایی از این طرح اظهار نظر کرد، اما اظهار نظر دقیق منوط به اشراف کامل به این طرح است که تخصص خود را نیاز دارد.

وی یادآور شد: تاکنون دو بار تمام مستندات طرح در قالب سی دی برای نمایندگان ارسال شده، اما پاسخ و اظهار نظری در خصوص این طرح نگرفتیم.

وی با بیان اینکه سند آمایش استان جایگاه و مطالبات استان را در سطح ملی مشخص می‌کند، گفت: برخی می‌گویند این ۱۰ هزار صفحه سند کم است.

الیاسی در ادامه به تدوین اسناد توسعه شهرستان‌ها هم اشاره کرد وافزود: همه اسناد تدوین شده به نحوی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌ها دارای سند توسعه کوتاه مدت هستند گفت: این اسناد همانطور که از اسمش مشخص است اسناد توسعه کوتاه مدت بوده و برای مدت سه سال استفاده می‌شود، اما سند آمایش استان سند بلندمدتی است که چشم انداز و افق ۲۰ ساله و حتی ۳۰ ساله استان را نشان می‌دهد و در قالب برنامه‌های پنج ساله اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/ی

 

سند آمایش استان سند بلندمدتی است

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.