وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

از ممنوعیت تشریفات و هدیه به مدیران در دانشگاه آزاد تا دورخیز وزارت علوم برای تحصیل ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در کشور

از ممنوعیت تشریفات و هدیه به مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی تا دورخیز وزارت علوم برای تحصیل ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌هاوزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

ممنوعیت تشریفات و هدیه به مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی

ضیائی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد گفت:حسب دستور ریاست محترم دانشگاه در جلسات و بازدیدهای هماهنگ شده ایشان و دیگر مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در استان ها و واحدهای تابعه، ضمن پرهیز از انجام تشریفات زائد، از تهیه هر نوع هدیه موکداً خودداری شود.

همچنین در این بخشنامه تاکید شده، مقتضی است در زمان حضور دبیران هیئت امنا و یا مدیران استان ها در سازمان مرکزی، هیچ گونه سوغات و یا هدیه ای برای مسئولان پیش بینی و در نظر گرفته نشود.

62 میلیارد وام به دانشجویان پرداخت شد

یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت:دانشجویان که مشکلی برای دریافت وام  دارند، می‌توانند از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پیگیری کنند و ما وظیفه داریم مشکل این دانشجویان را هرچه سریعتر برطرف کنیم.

رئیس صندوق دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: امسال حدود 225 میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت می‌شود و امیدواریم با همکاری بانک عامل تعداد بیش‌تری از این دانشجویان بتوانند وام دریافت کنند؛ تا به امروز 62 میلیارد تومان از طریق بانک عامل وام پرداخت شده است.

اقتصاد امروز نتیجه کار نکردن دیروز است

نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران گفت:صنعت و دانشگاه برای حل مشکلات اقتصادی کشور مکمل یکدیگر هستند، مشکل اقتصادی جامعه امروز به دلیل فقدان هماهنگی و همکاری اقتصاد و دانشگاه است.

وی افزود: اولین کشور در منطقه بودیم که خودرو تولید کردیم و زمانی که ذوب‌آهن شاخص صنعتی شدن در دنیا بود، ما تولیدکننده ذوب آهن بودیم، اما امروز همه تجهیزات وارداتی است و کسی نمی‌پرسد چرا بازار منطقه را از دست داده‌ایم؟ فقط می‌گوییم که چرا قیمت‌ها افزایش یافته است.

۳۵ درصد فارغ‌التحصیلان بیکار نیازمند کار مرتبط هستند

محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت:بیش از یک‌میلیون نفر از بیکاران کشور و 30 تا35 درصد فارغ‌التحصیلان بیکار نیازمند کار مرتبط هستند.

وی با اشاره به اینکه باید فرصت های شغلی در بازار کار ایجاد شود، تصریح کرد: ایجاد این فرصت اشتغال وظیفه وزارت علوم نیست و قطعا به مسئولان و وزارتخانه های دیگر مرتبط می شود.

سیف یادآور شد: انتظار می رود دانشگاه ها برای حل مشکل اشتغال، این چالش ملی، فعالیتی داشته باشند و کمک کنند این مسائل برطرف شود همچنین قرار بر این است که در کارگروه ها و کمیته های تخصصی بتوانیم توانمندی های ویژه دانشگاه ها که مرتبط با چالش اشتغال هستند، منسجم و هم افزا کنیم.

وام ضروری و ویژه تابستان دانشجویان، مرداد ماه واریز می‌شود

یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت:با عنایت به پیگیری‌های مکرر صندوق رفاه و تأمین اعتبار وام مذکور توسط این صندوق، لیست وام تأیید و تا مرداد ماه سال جاری توسط صندوق رفاه به حساب دانشجویان واریز می شود.

افزایش قیمت غذای دانشجویی هنوز به تصویب نرسیده است

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:تا کنون مصوبه‌ای در خصوص افزایش قیمت غذای دانشجویان نداشته‌ایم‌، این موضوع برای اجرا ابتدا باید به تصویب هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویی برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر افزایش قیمت غذای دانشجویی، نهایی و قطعی نشده است اما اگر افزایشی هم داشته باشیم قطعاً میزان آن بسیار کم خواهد بود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدیدی از دانشگاه‌های کشور نداشته است

منصور غلامی وزیر علوم گفت:آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدیدی از دانشگاه های کشور نداشته و این بحث مربوط به شورای عالی امنیت ملی است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا چنین اتفاقی نیفتاده است، بازدیدی از این سه دانشگاهی که نام بردید رخ نداده است.

غلامی با تاکیر بر اینکه در ماه های اخیر چنین اتفاقی نیفتاده است، گفت: از زمانی که من مسئولیت وزارت را بر عهده گرفته ام چنین اتفاقی رخ نداده است.

دورخیز وزارت علوم برای تحصیل ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:یکی از سیاست های مورد توجه در تمامی دانشگاه ها بین الملی کردن آموزش عالی و جذب دانشجوی غیر ایرانی مدنظر سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم است.

صدیقی تصریح کرد: در واقع هدف ما این است که تا پایان برنامه ششم توسعه، باید تعداد این دانشجویان خارجی به ۷۵ هزار نفر افزایش یابد و قرار است با برنامه ریزی های انجام شده امسال افزایش دانشجوی بین المللی را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار