نظرسنجی: تعداد آمریکایی‌هایی که روسیه را دشمن خود می‌دانند افزایش پیدا کرده است

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد آمریکایی‌هایی که روسیه را دشمن خود می‌دانند نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش ۹ درصدی داشته است.

نظرسنجی: تعداد آمریکایی‌هایی که روسیه را دشمن خود می‌دانند افزایش پیدا کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، نتایج نظرسنجی مشترک ان بی سی نیوز و سروِی مانکی (NBC News/Survey Monkey) نشان می‌دهد تعداد آمریکایی‌هایی که روسیه را دشمن واشنگتن و یا کشوری متخاصم می‌دانند نسبت به سال 2017 افزایش 9 درصدی داشته است.

بر اساس این نظرسنجی که نتایج آن امروز (چهارشنبه) منتشر شد، 68 درصد آمریکایی ها روسیه را کشوری متخاصم و یا دشمن آمریکا می دانند که در مقایسه با نظرسنجی سال 2017، رشدی 9 درصدی داشته است.

47 درصد شرکت‌کنندگان دموکرات و یا افراد متمایل به حزب دموکرات اظهار کردند که روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه آمریکاست. این در حالی است که تنها 10 درصد شرکت‌کنندگان جمهوری خواه و یا متمایل به حزب جمهوری خواه چنین نظری داشتند.

همچنین 81 درصد از شرکت کنندگان دموکرات اعلام کردند روسیه کشوری متخاصم و یا دشمن آمریکاست. این در حالی است که 61 درصد شرکت کنندگان جمهوری خواه چنین نظری داشتند. 24 درصد شرکت کنندگان مستقل (از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه) اعلام کردند آمریکا را بزرگترین تهدید علیه کشورشان می دانند. 64 درصد از این شرکت کنندگان نیز گفتند روسیه را کشوری متخاصم و یا دشمن آمریکا می دانند.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از ترس فزاینده آمریکایی ها از حملات سایبری است. 45 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند اینگونه حملات را جدی ترین تهدید علیه کشورشان می دانند. این در حالی است که در نظرسنجی 9 ماه پیش، تنها 14 درصد از شرکت کنندگان حملات سایبری را جدی ترین تهدید علیه آمریکا تلقی می کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد شمار آمریکایی هایی که معتقدند کشورشان در آینده ای نزدیک درگیر جنگی بزرگ خواهد شد، کاهش یافته است. تنها 59 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی پیش بینی کردند که آمریکا در 4 سال آینده وارد یک درگیری نظامی مهم خواهد شد که در مقایسه با نظرسنجی 9 ماه پیش کاهش 13 درصدی داشته است.

این نظرسنجی از نهم تا پانزدهم ژوئیه سال جاری میلادی (2018) و پیش از دیدار میان دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در شهر هلسینکی فنلاند، برگزار شده بود. اظهارات ترامپ در نشست خبری مشترک پس از این دیدار انتقاد شدید مقامات سیاسی آمریکا را در پی داشته است. رئیس جمهور آمریکا در این نشست با ابراز تردید درباره یافته های سرویس های اطلاعاتی این کشور درباره دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی، اعلام کرد اظهارات پوتین را در این باره باور می کند.

انتهای پیام/

افزایش شمار آمریکایی‌هایی که روسیه را دشمن کشورشان می‌دانند

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۷ تير ۱۳۹۷
نظر سنجی شونم به درد خودشون میخوره
آخرین اخبار