مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور:

اجرای طرح‌های آبخیزداری اولویت دولت در مقابله با خشکسالی است

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: اولویت مهم دولت برای مقابله با خشکسالی‌ها و مشکلات کم آبی و بی آبی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری است.

اجرای طرح‌های آبخیزداری اولویت دولت در مقابله با خشکسالی استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در مراسم کلنگ زنی طرح انتقال آب از گوهرکوه به نوک آباد، اسکل آباد، دهپابید و کهنوک شهرستان خاش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نگاه ما بر این است تا به تعهدات و وعده‌های داده شده عمل کنیم و به طور قطع اعتبارات لازم برای حل مشکلات مردم در حوزه آب اختصاص می‌یابد و تلاش داریم تا پایان سال ۹۸ این طرح تکمیل و راه اندازی شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خاش در سال‌های اخیر به دلیل تداوم خشکسالی‌ها با چالش مواجه شده با اولویت بندی طرح‌ها و پیش بینی اعتبارات لازم به تامین بخشی از نیاز‌های آب آشامیدنی مردم کمک می‌کنیم.

معاون وزیر نیرو اظهار داشت: برنامه ریزی برای تامین نیاز آبی ۵۰ روستا از طریق مجتمع آبرسانی چاه احمد خاش و تلاش برای حل مشکل خشکسالی مجتمع ۶ روستایی آبرسانی گلزمان چاه احمد نیز انجام می‌شود.

جانباز تصریح کرد: امروز در بازدید از سد اسپتک گوهرکوه، مشکلات این طرح را بررسی کردیم و برای حل مشکلات مجتمع ۶۷ روستایی گوهرکوه نیز برنامه ریزی می‌شود.

وی تاکید کرد: بهره برداری مناسب از آب سد‌های ساخته شده در شهر‌های سیستان و بلوچستان مورد توجه دولت است.

محسن میرادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: تلاش داریم با نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات لازم در کوتاه‌ترین زمان این طرح اجرایی شود.

حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش نیز با قدردانی از نگاه بلند دولت به مردم منطقه بر ضرورت رفع مشکلات بی آبی و کم آبی در نقاط شهری و روستایی و تقویت آبرسانی سیار تاکید کرد.

علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: مناطق مختلف این شهرستان نیازمند نگاه ویژه دولت هستند تا به نیاز‌های آبی مردم پاسخ داده شود.

انتهای پیام/ع

کلنگ زنی طرح انتقال آب از گوهرکوه به نوک آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار