نصب ۲۰ سقاخانه در روستا‌های خراسان جنوبی

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از نصب ۲۰ سقاخانه در روستا‌های خراسان جنوبی خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ خاکسار قهرودی، معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از نصب ۲۰ سقاخانه در روستا‌های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که آستان قدس رضوی با شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی منعقد کرده، کار نصب ۲۴ سقاخانه در روستاهایی که نیاز به آب شرب سالم داشتند را در دستور کار قرار داده است که کار نصب ۲۰ سقاخانه به پایان رسیده است.


وی افزود: خدمات رسانی به محرومان کشور از جمله رسالت‌های آستان قدس رضوی است که در این راستا نمایندگی‌های آستان در همه شهرستان‌ها فعال و مشکلات و کمبود‌های منطقه را شناسایی و در این زمینه اقدام می‌کنند.


معاون امداد مستضعفان آستان قدس گفت:یکی از این خدمات‌رسانی‌ها موضوع ابرسانی به تعدادی از روستا‌های استان خراسان جنوبی است و در این راستا با همت جهاد‌گران آستان قدس آب شرب گوارا به مردمان محروم این مناطق رسانده شد.


خاکسار قهرودی افزود: پس از شناسایی و یررسی مشکل مردم این منطقه با اداره آب و فاضلاب روستایی استان مکاتباتی برای حل این مشکل داشتیم و نهایتاً طی تفاهم نامه‌ای با آن‌ها کار ساخت و نصب ۲۴ سقاخانه در روستا‌هایی که نیاز به آب شرب داشتند آغاز شد.


وی ادامه داد: در این راستا ۲۰ روستا که دارای مشکل آب شرب بهداشتی بودند شناسایی و برای آن‌ها دستگاه‌های آب شیرین‌کن با عنوان «سقاخانه امام رضا (ع)» نصب شد.


خاکسار استان خراسان جنوب را از کم آب‌ترین استان‌های کشور دانست و گفت: متأسفانه مشکل آب شرب این روستا‌ها بسیار جدی بود و مردم منطقه به سختی و با کمک تانکر آب شرب خود را تأمین می‌کردند، اما با نصب سقاخانه‌های امام رضا (ع) در این ۲۰ روستا مشکل کاملاً برطرف شد.


وی در خصوص روستا‌های نهبندان گفت: روستا‌های بندان، طبسین علیا و سفلی، کهنو، چهار فرسخ، علی رئیس، بیچند، چاه دراز، چاه حاجی عباس، خواجه دوچاهی از روستا‌های شهرستان نهبندان هستند که سقاخانه امام رضا (ع) در آن‌ها نصب شده است. همچنین روستا‌های آواز، نصرالدین و گاویچ شهرستان درمیان و روستا‌های خاکک، چاه خزاعی، چاه خسروی، لانو، گلو باغ و گاواز مناطق محروم شهرستان سربیشه بودند که سقا‌خانه‌های امام رضا (ع) در آن‌ها نصب شد.
انتهای پیام/ب


۲۰ سقاخانه در روستا‌های خراسان جنوبی نصب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.