پمپئو: ترامپ در نشست هلسینکی موفق به ایجاد کانال ارتباطی با روسیه شد!

وزیر خارجه ترامپ در مصاحبه‌ای درباره ملاقات خصوصی روسای‌جمهور آمریکا و روسیه در پایتخت فنلاند اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، موفق شد در نشست با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، یک کانال ارتباطی ایجاد کند.

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی اعلام کرد: «رئیس جمهور خواستار ایجاد کانالی برای ارتباط و گفتگو بود و در این کار نیز موفق شد.»

پمپئو در این مصاحبه، از آنچه «سر و صدای بسیار» درباره نشست روسای جمهور آمریکا و روسیه در هلسینکی خواند، انتقاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: «هدف رئیس جمهور، در نظر گرفتن دو کشور که در مسیر اشتباهی قرار  داشتند و تلاش کردن در جهت تغییر این مسیر بود.»

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد علی‌رغم مشکلاتی که روسیه برای آمریکا ایجاد کرده است، مسائلی مانند مبارزه علیه تروریسم و تهدیدهای هسته‌ای وجود داشت که باید به آن‌ها اشاره می‌شد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا متن رونوشت صحبت‌های رد و بدل شده در ملاقات خصوصی ترامپ و پوتین و یا دیدار ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، منتشر خواهد شد یا خیر، گفت این امر بعید به نظر می‌رسد.

پمپئو گفت: «انتشار رونوشت از هرکدام از این دیدارها برای من غیرمنتظره خواهد بود. این اقدامی غیرتاریخی خواهد بود.»

نمایندگان دموکرات در مجلس سنای آمریکا در روزهای گذشته از مترجم همزمان رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند در کنگره آمریکا مسائل مطرح شده از جانب ترامپ و پوتین در ملاقات خصوصی آن‌ها در هلسینکی را بازگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار