در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان/ کسب ۶۵ درصد امتیازات برای دریافت گواهی ضروری است

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان جزئیات برگزاری آزمون اصلح را تشریح کرد.

جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان/ کسب ۶۵ درصد امتیازات برای دریافت گواهی ضروری استرضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره جزئیات آزمون اصلح اظهار کرد: تربیت معلم برخوردار از شایستگی‎های حرفه‎ای نیازمند بهره‌گیری از برنامه درسی منسجم توأم با سازوکار مناسب برای ارزیابی برنامه‎هاست و پیش‌بینی شیوه‎های متعدد برای ارزیابی کیفیت در دانشگاه فرهنگیان، هر کدام بر اجزای خاصی از نظام دانشگاه متمرکز است.

کچوئیان با استناد به ردیف «۶» بند «ج» مرتبط با شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، سومین آزمون متمرکز دستگاه‎های اجرایی کشور در آبان ماه سال ۱۳۹۵ مبنی بر لزوم گذراندن دوره یک ساله مهارت‎آموزی معلمی و موفقیت در آزمون جامع ارزشیابی صلاحیت‎های حرفه‎ای معلمی اعلام کرد: سنجش کیفیت دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان و توجه به فرآیند تربیتی آن‌ها محقق‌کننده بخشی از نظام جامع ارزیابی دانشگاه است.

مواد امتحانی آزمون سنجش صلاحیت حرفه ای مهارت آموزان

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به هماهنگی‎های انجام شده با معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، بخش کتبی اصلح مهارت‎آموزان ورودی ۱۳۹۵ صبح روز چهارشنبه ۲۴ مرداد به طور همزمان در ۲۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

وی صیانت از آموزش و پرورش از نظر صلاحیت‎های حرفه‎ای معلمان بدو ورود، پاسخگو بودن دانشگاه فرهنگیان در قبال کیفیت خروجی‎های آن و فراهم کردن شواهد ناظر بر اثربخش بودن برنامه‎های رسمی و غیر رسمی دانشگاه فرهنگیان را از اهداف آزمون اصلح برشمرد.

کچوئیان گفت: مؤلفه‎های سنجش و ارزشیابی صلاحیت‎های حرفه‎ای، به منظور سنجش دستیابی دانش‌آموختگان دانشگاه به شایستگی‎های لازم و در راستای ایفای نقش معلمی طراحی شده است.

وی پایه و اساس این ارزشیابی را برنامه درسی معرفی و اظهار کرد: این برنامه درسی با دارا بودن ۲ پودمان به صورت واحد‌های نظری، عملی، کارگاهی و کارآموزی ارائه شده است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، گفت: آزمون کتبی با دارا بودن ۴۵۰ امتیاز توسط مرکز سنجش شایستگی‎های حرفه‎ای معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد و بخش تدریس عملی این ارزشیابی در گذشته توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه عهده دار و برگزار کننده مؤلفه فرهنگی آن بوده است.

حداقل نمره برای کسب گواهی صلاحیت حرفه‎ای معلمی

کچوئیان بیان کرد: کسب حداقل ۶۵ درصد از امتیازات هر مؤلفه و کل امتیاز اصلح شرط لازم برای احراز گواهی صلاحیت حرفه‎ای معلمی است و مهارت‎آموزان باید از ۴۵۰ امتیاز بخش کتبی، حد نصاب دویست و نود و دو نیم را دریافت کنند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، مجموع امتیاز اصلح را ۱۰۰۰ دانست و تصریح کرد: با لحاظ امتیاز‌های حدنصاب هر مؤلفه، کسب امتیاز ۶۵۰ از مجموع امتیاز‌های اصلح شرط قبولی قطعی و کسب گواهی صلاحیت حرفه معلمی به شمار می‎رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
برگزاری آزمونی تحت عنوان آزمون صلاحیت حرفه ای بعد از قبولی افراد در آزمون استخدامی و مشروط نبودن استخدام افراد به موفقیت در آن آزمون، خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و در صورت شکایت هر یک از پذیرفته شدگان به احتمال زیاد دیوان عدالت اداری به نفع پذیرفته شده آزمون استخدامی رای خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
طرف استخدام شده و سوالات در اختیارشون قرار داده شده
همه از العان قبولن اونم با امتیازهای بالای ۸۰ درصد
آخرین اخبار