شهرستان دهاقان ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد

مدیرکل صنایع دستی و میراث فرهنگی استان اصفهان گفت:در شهرستان دهاقان ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باید بر روی آن متمرکز شد و برند اصلی شهر معرفی شود.

فریدون الهیاری  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار کرد: شهرستان دهاقان از پیشینه فرهنگی بالایی برخوردار بوده و با عزم جدی پیگیر بحث گردشگری هستند.

وی روستاهای پوده و قمبوان را دارای ظرفیت‌های مهم گردشگری دانست و افزود: شهرستان دهاقان دارای ظرفیت‌های مهمی بوده و علاوه بر شهر بسیاری از روستاهای این منطقه از جمله پوده و قمبوان از بافت پیوسته‌ای برخوردار هستند.

مدیرکل صنایع‌دستی و میراث فرهنگی استان اصفهان اذعان کرد: ما در زمینه اعتبارات و منابع خیلی توانمند نیستیم و باید در قالب همکاری‌ها و مشارکت مردمی برای احیا و مرمت بناهای تاریخی استفاده کنیم.

وی میراث فرهنگی را کارنامه تاریخی مردم برشمرد و عنوان کرد: میراث فرهنگی سرمایه مهمی بوده که باید در حفظ آن کوشا باشیم، میراث فرهنگی کارنامه تاریخی مردم بوده و نمونه ملموس هویت در میراث تاریخی گنجانده شده است.

الهیاری با بیان اینکه برند دهاقان معرفی شود، اعلام کرد: در شهرستان دهاقان ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باید بر روی آن متمرکز شد و برند اصلی شهر معرفی شود.

وی از اهمیت و ضرورت پیشینه تاریخی خبر داد و گفت: باید عزم مدیریت شهری تمرکز بر روی میراث باشد اگر به میراث توجه شود به پیشینه تاریخی کمک شده است.

مدیرکل صنایع دستی و میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه مرمت اضطراری بافت فرسوده دهاقان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: ما با محدودیت مالی مواجه هستیم اما تلاش می‌کنیم که مرمت اضطراری بافت فرسوده دهاقان پیگیری شود و در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: صنایع دستی بسیار قابل توجه بوده زیرا اشتغال را گسترش می‌دهد و در سال حمایت از کالای داخلی صنایع دستی به عنوان مهم‌ترین مصداق مطرح می‌شود چون کالای ایرانی محسوب می‌شود.

الهیاری خاطرنشان کرد: از افراد خلاق برای صنایع دستی استفاده کنیم و برای بازاریابی هم فکر کنیم در مرحله نخست از بازار محلی استفاده کنیم و بعد به بازار ملی و بین‌المللی فکر کنیم.

وی سهم ایران را در گردشگری کم دانست و اذعان کرد: حوزه گردشگری مهم‌ترین بخش در اقتصاد کشور بوده و بهترین حوزه برای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود و کشور ما از جاذبه‌های فراوانی برخوردار بوده اما از آن غافل مانده‌ایم و سهم ما در گردشگری کم است.

مدیرکل صنایع‌دستی و میراث فرهنگی استان اصفهان از انتخاب برند برای شهرستان دهاقان را ضروری دانست و گفت: شهرستان دهاقان کار بر روی گردشگری را دیر شروع کرد و باید تلاش کند و برند خود را معرفی کند و محصولات خود را برندسازی کند در در بحث گردشگری نیز باید رویدادسازی و ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.