تخلفات گسترده درصندوق بازنشستگی کشوری!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نامه اخیر وزیر رفاه به هیأت رئیسه مجلس حاکی از نگرانی جدی وزیر از وضعیت اسف‌بار تخلفات اقتصادی در صندوق بازنشستگی کشوری است.

تخلفات گسترده درصندوق بازنشستگی کشوری!به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،و بنا به اعلام روابط عمومی دفترارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور؛ محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در نشست خانه کارگر در استان کرمان گفت: درخواست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای انتقال پرونده تحقیق و تفحص از تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی از کمیسیون اقتصادی به سایر کمیسیون‌ها بسیار سوال‌برانگیز و تعجب‌آور است.

وی با تاکید بر اینکه ذره‌ای از پیگیری منافع اقتصادی ذینفعان صندوق بازنشستگی کوتاه نمی‌آییم، عنوان کرد: تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی کشور را تا آخرین مرحله پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: ما هیچ مشکلی با وزیر و شخص ایشان نداریم، اگر صحبتی با وزارتی مانند تعاون می‌کنیم، صحبت از عملکرد و عقبه آن را فساد اقتصادی تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: تخلفات گسترده و فساد در زیر مجموعه‌های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد و اعتقاد داریم که باید این موضوعات با قاطعیت پیگیری و بررسی شوند. در این خصوص با عهدی مماشات نخواهیم داشت.

پورابراهیمی گفت: وزیر تعاون اخیرا در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست کرده که تحقیق و تفحص از تخلفات صندوق بازنشستگی کشوری به کمیسیون دیگری از مجلس واگذار شود در حالی که ماه‌ها از ابلاغ این طرح به کمیسیون اقتصادی می‌گذرد و تحقیق و تفحص مراحل ائیین نامه‌ای خود را دنبال می‌کند.

وی ابراز داشت: با نامه علی ربیعی به مجلس، نگرانی بیشتری از وضعیت اسف‌بار تخلفات اقتصادی در صندوق بازنشستگی ایجاد می‌شود، که چرا نمی‌خواهند کمیسیونی که موضوع و سرفصل آن رسیدگی به تخلفات اقتصادی است، پیگیر این موضوع باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ذره‌ای از منافع ذیفنعان صندوق بازنشستگی کشوری کوتاه نمی‌آییم، عنوان کرد: رفت و آمد‌های خارج از روال عادی توسط وزیر تعاون به روستا‌ها و شهر‌های مختلف برای پوشاندن رفتار غیرتخصصی خود هیچ مبنایی ندارد.

پورابراهیمی افزود: وزیر تعاون با حضور در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و فرستادن کادر خودش در این شرایط که طرح استیضاح وی در دستور کار مجلس است، جای سوال دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به موضوعات اقتصادی کشور و لزوم کمک به دولت برای برون رفت از مشکلات پیش آمده گفت: کمک به دولت در حقیقت کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، همه ارکان نظام به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ اقتصادی علیه ما آغاز شده و باید آرایشی متفاوت از قبل در مواجهه با مسائل اقتصادی داشته باشند.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور نیازمند یکسری اقدامات مقطعی و یکسری اقدامات راهبردی دارد و آنچه امروز اقتصاد ما را دچار چالش کرده این است که همه اقدامات مقطعی شده‌اند.

پورابراهیمی تصریح کرد: وضعیت اسف‌بار اخیر در بازار ارز، بخش عمده آن بی‌کفایت محرض بانک مرکزی همانند سیاست غلط ارزی، هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرد.

وی گفت: کاهش ارزش پول ملی تورم ایجاد کرده است، اما می‌توان از این موقعیت استفاده کرد، به شریط اینکه دولت تیم کارآمد داشته باشد سیاست اصولی اتخاذ کند و اعضای کابینه به موضوع اشراف داشته باشند.

انتهای پیام/ح

تخلفات اقتصادی درصندوق بازنشستگی کشوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۴۴ ۳۰ تير ۱۳۹۷
باید جلوی تخلفات هرچه زودتر گرفته شود
آخرین اخبار