معاون دانشگاه فرهنگیان در اردبیل:

نام دانشگاه فرهنگیان به "تربیت معلم" تغییر می کند /۲۴هزار دانشجو از طریق کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

معاون دانشگاه فرهنگیان گفت: طرح تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم ارائه شده و این موضوع در انتظار تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

نام دانشگاه فرهنگیان به به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی باقر طاهری‌نیا معاون دانشگاه فرهنگیان   در نشست با خبرنگاران اردبیل گفت: بحث آموزش و اهمیت دانشگاه فرهنگیان در موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان مسئولیت تأمین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در سطح کشور را بر عهده دارد بطوری‌که حمایت از این دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم تمامی نیاز انسانی آموزش و پرورش را تأمین کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۴هزار دانشجو از طریق کنکور جذب این دانشگاه می‌شوند، خاطرنشان کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته با افزایش ۳ برابری همراه بوده است.

وی با یادآوری اینکه ۵۰۰ دانشجوی دارای رتبه یک رقمی و دو رقمی کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند، یادآور شد: امسال با کمبود بیش از ۱۰۰ هزار معلم در سطح کشور مواجه هستیم بطوریکه پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۰، بیش از ۶۰۰ هزار نفر معلم در سطح کشور کمبود داشته باشیم.

به گفته طاهری نیا، طرح تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم نیز ارائه شده و این موضوع در انتظار تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی یادآور شد: علاوه بر جذب دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری، برای رفع نیاز معلم در سطح کشور، امسال ۱۷ هزار نفر نیز از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش می‌شوند که این افراد نیز پس از قبولی باید یکسال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند.

 

انتهای پیام/ی

 

نام دانشگاه فرهنگیان تغییر می کند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حسین
۱۰:۱۶ ۱۰ دی ۱۳۹۷
سلام خدمت آقای سلامی حرف ما رو به گوش آقای وزیر و مسئولین برسونید که چرا شرط معدل دانشگاه فرهنگیان رو برداشتند و حذف کرده اند و چرا سن رو از ۲۲ به ۲۳ یا ۲۴ تغییر نمی دهند من جوان فقط عشق معلمی هستم و فقط به خاطر ۳ ماه اضافه دارم نمی توانم برم دانشگاه فرهنگیان تنها کسی در حال حاضر می توانند کمک کند خبرنگاران صداوسیما هستن با تشکر انشاالله موفق باشید
Poland
علی
۲۳:۵۶ ۰۶ دی ۱۳۹۷
سلام سن تربیت معلم رو افرایش دهید
آخرین اخبار