خورشیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دنیا متوجه شکست نسبی آمریکا شده است/ایالات متحده برای تحقق خواسته‌هایش علیه ایران به هر راهی متوسل‌ می‌شود

کارشناس سیاست خارجی‌ گفت: آمریکا در راستای تعارضی‌ که با ایران دارد برای تحقق خواسته‌هایش علیه کشورمان به هر راهی متوسل‌ می‌شود.

دنیا متوجه شکست نسبی آمریکا شده است/ایالات متحده برای تحقق خواسته‌هایش علیه ایران به هر راهی متوسل‌ می‌شودغلامحسین خورشیدی‌ کارشناس سیاست خارجی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره‌ تشدید دشمنی آمریکا با ایران در یک سال گذشته و تلاش برای براندازی نظام گفت: برنامه جدیدی نیست، آمریکا در راستای منافع منطقه‌ای خود و تعارضی‌ که با جمهوری اسلامی دارد برای تحقق خواسته‌هایش  علیه ایران به هر راهی متوسل‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه نحوه موضع‌گیری آمریکا بستگی به شرایط دارد، افزود:  با توجه به شرایط به وجود آمده‌ پس از برجام‌ که منجر به تضاد بین قدرت‌های اروپایی و آمریکایی شده، اتخاذ مواضع جدیدی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید:آمریکا با ایران هراسی در منطقه سلاح‌هایش را به عربستان و امارات می‌فروشد

خورشیدی اشاره کرد: ترامپ‌ مواضع متفاوتی‌ اتخاذ کرده اما می‌خواهد مواضع خود را طوری مدیریت کند که موقعیتشان‌ به عنوان یک ابرقدرت‌ در دنیا حفظ شود، هر چند که به اهداف مورد انتظار و لازم نرسد.

کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: با موضع‌گیری‌های متعارضی‌ که اروپا داشت و مشکلاتی که آمریکا در مواجهه‌ با کشورهایی که سهمی در اقتصاد دارند به وجود آورد، الزاماتی‌ ایجاد شد که آمریکا مواضعش را حتی به ظاهر اما مستحکم جلوه دهد.

وی با اشاره به اینکه دنیای سیاست، دنیای بزک‌ کردن و ظاهرسازی‌ است خاطر نشان کرد: در حال حاضر آمریکا قصد دارد با ظرافت خاص سیاسی از مواضع خود عقب نشینی نکند اما دنیا متوجه شکست نسبی آمریکا در مواضعش شده‌ است.

 

انتهای پیام/

مواضع اخیر ترامپ علیه ایران

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار