ضرورت معاینه فنی موتورخانه های ادارات در تبریز

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد ،گفت:سمینار چالش ها و ضرورت های معاینه فنی موتورخانه دستگاه های دولتی در تبریز برگزار شد.

همایش چالش معاینه فنی موتورخانه های ادارات در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ قزلباشمدیرکل دفتر نظارت بر اجرای معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد، در این همایش چالش معاینه فنی موتورخانه های ادارات در تبریز گفت : براساس قانون معاینه فنی موتورخانه ها در مرحله اول فقط دستگاه های دولتی که سامانه گرمایشی مرکزی آنها موتورخانه است مشمول این قانون می شوند.


وی افزود: باید هر سال یک بار موتورخانه های سازمانها را با استفاده از استاندارد 16 هزار و توسط شرکت های ذی صلاح سازمان ملی استاندارد معاینه فنی و تنظیم کنند.


وی گفت : در صورتی که موتورخانه دستگاه های دولتی تنظیم نشده و آلاینده های آنها بیش از حد مجاز باشد وزارت نفت می تواند در قبض های سوخت موتورخانه دستگاه دولتی را جریمه کند.


قزلباش ادامه داد : قانون معاینه فنی موتور خانه ها در مرحله بعد برای بخش خصوصی و منازل مسکونی اجرا خواهد شد.


در این همایش اعلام شد : مصرف آب در کشور ما دو برابر و مصرف سوخت 5 برابر سرانه جهانی است.


34 درصد مصرف انرژی نیز مربوط به مصارف خانگی ، تجاری، عمومی و اداری است و در این میان مصرف بالای انرژی و هدررفت آن مربوط به ساختمانهای موتورخانه دار است.


275 هزار واحد مسکونی و 50 هزار ساختمان دولتی موتورخانه دار در کشور برای تأسیسات گرمایشی وجود دارد.


سازمان ملی استاندارد قانون معاینه فنی موتورخانه ها را از سال 95 با هدف بهینه سازی و عارضه یابی مصرف سوخت اجرا می کند.

 

انتهای پیام/

 

همایش چالش معاینه فنی موتورخانه های ادارات در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار