دختر يا پسر؛ تاثير شگفت انگيز جنسیت جنین بر سیستم ایمنی بدن مادر

یکی از دغدغه‌های مادران در دوران بارداری جنسیت جنین و باور درست یا غلطی است که این جنسیت بر سلامت مادر دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند جنسیت جنین بر وضعیت بارداری مادر اثر می‌گذارد.
 
بارداری با جنین دختر می‌تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی (pre-eclampsia) را درمادران تشدید کند درحالی که جنین پسر می‌تواند دچار خطر کندی در رشد و زایمان سخت در مادران شود.
//////////جنسیت جنین وضعیت سلامت مادر در دوران بارداری را تعیین می‌کند////////دختریا پسر بودن جنین وضعیت بارداری مادر را دگرگون می‌کند/////////بارداری مادرانی که جنین پسر دارند با جنین دختر فرق دارد//////////////جنسیت جنین بر بارداری مادر اثر می‌گذارد
 
پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری یکی از بیماری‌های شایع در دوران بارداری است که می‌تواند سبب دگرگونی در متابولیسم بدن مادر، بالا رفتن فشارخون و حتی بروزخطر سقط جنین شود.
//////////جنسیت جنین وضعیت سلامت مادر در دوران بارداری را تعیین می‌کند////////دختریا پسر بودن جنین وضعیت بارداری مادر را دگرگون می‌کند/////////بارداری مادرانی که جنین پسر دارند با جنین دختر فرق دارد//////////////جنسیت جنین بر بارداری مادر اثر می‌گذارد

بسیاری از والدین می‌خواهند بدانند جنین آن‌ها دختر است یا پسر و تنها جنسیت برایشان مهم است، اما یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهند جنیست جنین بر چگونگی ادامه بارداری و خطر‌هایی که جنین و مادر را تهدید می‌کند اثرگذار است.
 

پژوهش‌ها در خصوص نقش جنسیت جنین بر وضعیت بارداری و خطر‌های پیش روی مادر و جنین به وسیله دانشمندان دانشگاه کمبریج به دست آمده است.
 
محققان اعتقاد دارند شناسایی جنسیت جنین پیش از تولد می‌تواند فرصت مناسبی در اختیار پزشکان برای کنترل بارداری و خطر‌هایی  موجود داشته باشد.
 
دانشمندان کشف کرده اند جنسیت جنین سبب دگرگونی در متابولیسم بدن مادر می‌شود که بر تک تک سلول‌های بدن او اثرگذاراست.
 

این یافته‌ها نشان می‌دهند جفت جنین نیز جنسیت  نوزاد را می‌پذیرد و رفتاری متفاوت برای دو جنس مذکر و مونث از خود نشان می‌دهد.
 
تفاوت بین جنسیت دختر و پسر سبب دگرگونی در خون مادر می‌شود؛ کارشناسان و پرستاران بخش زایمان در بیمارستان ملی زنان و زایمان در دوبلین ایرلند دریک نظر سنجی علمی اعلام کرده اند زایمان مادران دارای فرزند پسر بسیار سخت‌تر از دختران است.
 
همچنین مادران دارای جنین پسر با احتمال بیشتری نیازمند به تزریق هورمون در طول دوران بارداری خود دارند، درصورتی که بارداری زنان با نوزاد دختر آسان‌تر است.
 

پژوهش درخصوص سایر اثر‌هایی که بارداری با جنین دختر یا پسر بر وضعیت سلامت مادر می‌گذارد به وسیله دانشمندان درحال بررسی است و آن‌ها درنظر دارند راهکار‌های درمانی و پیشگیرانه برای کمک به مادران و کاهش بیماری‌های جنینی را بیابند.
 
منبع: Dailymail
 
انتهای پیام/

دختر یا پسر بودن جنین بر سلامت مادر اثر دارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار