مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:

حجم مخزن ذخیره آب سد اکباتان به ۲۸.۵ میلیون متر مکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه روزانه ۱۲۰۰ لیتر برای مصرف شرب از سد اکباتان خارج می‌شود، گفت: حجم مخزن ذخیره آب سد اکباتان به ۲۸.۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: در حال حاضر مقدار ذخیره سد اکباتان ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب معادل ۸۳ درصد حجم آن است.

وی بیان کرد: مقدار خروجی آب در هر روز از سد برای مصرف شرب یک هزار و ۲۰۰ و برای کشاورزی ۲۴۰ لیتر در ثانیه است.

ستوده با اشاره به ثبت بارش ۳۹۹ میلی‌متری برای همدان گفت: از ابتدای سال آبی ۹۶-۹۷ تاکنون ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر آب وارد سد شده که سال گذشته در این زمان، ۵۷ میلیون و ۲۷۰ هزار لیتر بوده و ورودی امسال نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اعلام کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون نیز مقدار آب مصرف‌شده برای شرب در شهر همدان و اطراف ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

ستوده بیان کرد: ذخیره سد سرابی تویسرکان هم ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب و خروجی آن ۸۰ لیتر در ثانیه برای شرب و ۲۵۰ لیتر برای کشاورزی است و ورودی هم ندارد.

وی گفت: سد کلان ملایر هم ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار متر مکعب آب دارد که ورودی آب به آن ۴۶ لیتر در ثانیه و خروجی آن ۸۹۶ لیتر برای بخش کشاورزی است.

 

انتهای پیام/ی

 

افزایش ذخیره سد اکباتان

برچسب ها: محیط زیست ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.