سامسونگ به کارگران بیمار شده در کارخانه‌های این شرکت غرامت می‌دهد

شرکت سامسونگ کره جنوبی برای پرداخت غرامت به کارکنان بیمار شده در کارخانه‌های این شرکت با نماینده حقوقی آن‌ها به توافق رسید.

سامسونگ به کارگران بیمار شده در کارخانه‌های این شرکت غرامت می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سامسونگ الکترونیک و گروهی که نمایندگی کارگران بیمار در کارخانه ساخت نمایشگر و تراشه رایانه این شرکت را بر عهده دارد، امروز (سه شنبه) توافق کردند به نزاع چند ساله برای پرداخت غرامت به علت مرگ و بیماری شدید کارگران سامسونگ پایان دهند.  

شرکت سامسونگ و گروه حقوقی بانولیم اعلام کردند شروط پرداخت غرامت و عذرخواهی از کارگران را که پیش نویس آن قرار است طی دو ماه آینده از سوی یک میانجی تهیه شود، بدون شرط می‌پذیرند.

گروه بانولیم همچنین اعلام کرد اعتراض‌های خود را در مقابل ساختمان‌های سامسونگ متوقف می‌کند. این در شرایطی است که برخی از هواداران این گروه حدود سه سال است مقابل ساختمان‌های سامسونگ چادر‌های اعتراضی برپا کرده اند.  

این توافق نشان می‌دهد تلاش ده ساله جنبش اطلاع رسانی درباره خطر‌های کار در صنایع پر سود تولید کننده نیمه هادی‌ها به ثمر رسیده است.

بیش از صد تن از کارگران شرکت سامسونگ اعلام کردند به بیماری‌های شدید مانند سرطان خون مبتلا شده اند، اما شمار اندکی از آن‌ها توانستند نظر مساعد دولت (کره جنوبی) را جلب کنند و به علت بیمار شدن در محیط صنعتی غرامت بگیرند.

انتهای پیام/

توافق سامسونگ با نماینده حقوقی کارگران بیمار شده در کارخانه‌های این شرکت

برچسب ها: آسیا ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار