محفل انس با قران با محوریت وحدت در شهرستان ریگان برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان گفت:محفل انس با قران با حضور قاریان اهل تسنن وتشیع در راستای وحدت در شهرستان ریگان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صادق نازلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت:  محفل قرآنی با حضور قاری بین المللی وقاریان اهل تسنن وتشیع در مسجد جامع شهرستان برگزار گردید.

وی به اهمیت آموزش قرآن کریم به عنوان عامل وحدت بخش جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف نزول قرآن کریم، انسان سازی بوده است و بایستی برای ترویج آموزش و فرهنگ قرآنی تلاش کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان اظهار کرد: قرآن عامل وحدت مسلمانان بوده وتفرقه و فرقه گرایی درمیان مسلمانان حرام است و باید با تمسک به قرآن، از هرگونه تفرقه و فرقه گرای در جوامع اسلامی جلوگیری شود.

حجت الاسلام نازلی بیان داشت: قرآن محور وحدت امت اسلامی است وهمه مومنان ومسلمین را به وحدت واتحاد دعوت می‌کند وقرآن به عنوان معجزه جاویدان پیامبراکرم (ص)، عامل وحدت و یکپارچگی جامعه مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه برادران اهل تسنن وتشیع در شهرستان ریگان با وحدت وانسجام در کنار یکدیگر زندگی می‌نمایند اظهار داشت :اجرای این گونه برنامه‌های قرآنی در تحکیم وحدت نقش به سزایی ایفا می‌نماید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان تصریح کرد :توجه بیشتر به قرآن می‌تواند عامل همبستگی و اخوت و برادری بیشتر میان مسلمانان شود.

نازلی عنوان کرد: قرآن برای انتخاب بهترین زندگی است که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق می‌یابد که در مورد چگونه زیستن است و چگونگی رفتار با خداوند و انسان‌های دیگر را به خوبی تبیین نموده است.

وی افزود: زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستور‌ها و رهنمود‌های قرآن شکل می‌گیرد.

در این مراسم قاری بین المللی حسینی وقاریان اهل تسنن در شهرستان ریگان به تلاوت کلام وحی پرداختند .

شهرستان ریگان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

محفل انس با قرآن در ریگان

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.