۳۶ مورد از اماکن عرضه قلیان در همدان پلمب شده است

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۶ مورد از اماکن مسقف عرضه قلیان در همدان پلمب شده است.

۳۶ مورد از اماکن عرضه قلیان در همدان پلمب شده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی نوروزی رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان ، اظهار داشت: مانند سال گذشته برخورد جدی و قضایی با عرضه و توزیع قلیان در اماکن مسقف و عمومی به خوبی اعمال می‌شود و جلسات کمیته استانی دخانیات به شکل مرتب برقرار می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث مبارزه با قلیان، بازرسی‌های مشترک با اتاق اصناف، اماکن و شهرداری را استمرار دادیم و تا کنون ۳۶ مورد از اماکن عمومی مسقف که در آن قلیان عرضه می‌شد پلمب شده است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: در طول ۴ ماه ابتدایی امسال ۱۵۰۰ عدد قلیان و ادوات قلیان از اماکن عمومی جمع‌آوری و معدوم سازی شده است.

نوروزی با بیان‌اینکه مشکل عرضه قلیان در مسیر گنجنامه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: مشکل عمده ما عرضه قلیان در مسیر جاده حیدره است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شاهد عرضه قلیان توسط وانت بار‌ها و خودرو‌های شخصی بودیم که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و ورود مراجع قضایی این مشکل برطرف شد و از آن پس هیچ گونه عرضه قلیان به وسیله خودرو‌های شخصی مشاهده و یا گزارش نشده است.

۹۰۰ مورد پروانه خرده فروشی دخانیات در همدان صادر شده است

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان‌اینکه ۹۰۰ مورد پروانه خرده فروشی دخانیات در همدان صادر شده است، گفت: با این اقدام به دنبال شناسنامه دار کردن و ساماندهی خرده فروشی‌های دخانیات هستیم.

نوروزی با اشاره به اینکه بر اساس قانون جامع کنترل دخانیات، سه رسته سوپرمارکت، خواربار فروشی و سقط فروشان می‌توانند مجوز خرده فروشی بگیرند، ابراز کرد: در فاصله ۱۰۰ متری اماکن مذهبی، آموزشی، فرهنگی و مدارس و مساجد مجوز خرده فروشی دخانیات صادر نمی‌شود.

وی گفت: هدف ما از ساماندهی خرده فروشان دخانیات، کم کردن تعداد فروشندگان دخانیات است، گفت: به عمده فروشان دخانیات مجوز خرده فروشی داده نمی‌شود و در حالتی که خرده فروشی کنند با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان‌اینکه در مغازه‌هایی که مجوز خرده فروشی دخانیات ندارند فروش دخانیات ممنوع می‌شود، تصریح کرد: با این طرح نیمی از مغازه‌ها و سوپرمارکت‌هایی که اکنون خرده فروشی می‌کنند در آینده قادر به فروش آن نخواهند بود.

نوروزی گفت: به محض ساماندهی و پایان صدور مجوزها، نیرو‌ها و اکیپ‌های بازرسی ما وارد عمل شده و با خرده فروشی‌های بدون مجوز برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/ز

منبع : تسنیم

برچسب ها: شهرداری ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.