آل اسحاق: پیش از برخورد با سوداگران باید نقدینگی را کنترل کرد

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: نقدینگی عظیمی در بانک‌ها به صورت سپرده موجود بود که به دلایل مختلف این حجم از پول از بانک‌ها خارج شد. پیش از برخورد با سوداگران باید نقدینگی را کنترل کرد.

آل اسحاق: پیش از برخورد با سوداگران باید نقدینگی را کنترل کردبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، در مصاحبه با رادیو با اشاره به نقش سوداگری در رکود اقتصادی و از بین رفتن اشتغال گفت: نقدینگی در دست عده‌ای است و این افراد برای کسب سود بیشتر معاملاتی را انجام می دهند که موجب گرانی کالاها در بازار می شوند.

وی افزود: برخی افراد برای حفظ ارزش پول خود در برخی موارد وارد بازارهای مختلف از جمله طلا، ارز و مسکن می‌شوند که این امر  می‌تواند موجب اخلال و سوداگری شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: نقدینگی عظیمی در بانک ها به صورت سپرده گذاری موجود بود که به دلایل مختلف این حجم از پول از بانک ها خارج شد و با ورود به بازارهای مختلف موجب ایجاد فساد و سوداگری در این بازارها شده است.

آل اسحاق ادامه داد: ورود نقدینگی به بازارهایی که رشد تولید در آنها پایین است تنها باعث می شود که به فعالیت های غیرمولد دامن زده شود و این امر اشتغال و تولید را در کشور کاهش می دهد.

وی بیان کرد: ابتدا به جای برخورد با سوداگران باید برنامه ریزی و سازوکار مناسبی را در جهت کنترل و هدایت سَیَلان نقدینگی در کشور انجام داده زیرا در صورت عدم وجود نقدینگی و فضا برای سوءاستفاده از آن سوداگری نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق تصریح کرد: مشکل ما در نظام تدبیر و مدیریتی ماست اگرچه مسائل فرامرزی نیز در وضعیت اقتصادی اثرات منفی دارد، اما در کشور ما تصمیم گیری ها معمولا با تعلل انجام می پذیرد که موجب سوء استفاده می شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار