نخستین کشتی حامل محموله حبوبات هند وارد بندر چابهار شد

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کشتی کانتینری «نگار» حامل محموله حبوبات از بندر کاندلای کشور هند به مقصد افغانستان وارد بندر چابهار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان؛ حسین شهدادی معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پس از پهلوگیری این کشتی و تخلیه محموله آن به وسیله کامیون از مسیر ترانزیتی چابهار- میلک به کشور افغانستان ترانزیت می‌شود.

وی بیان کرد: پس از تکمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به هشت و نیم میلیون تن از سال گذشته ترانزیت کالا با ورود کشتی و حمل گندم اهدایی هند به افغانستان رونق گرفته است.

شهدادی افزود: پس از ترانزیت موفقیت آمیز محموله گندم اهدائی هندوستان به افغانستان، نخستین محموله حبوبات ترانزیتی نیز از مبدا این کشور به مقصد افغانستان وارد بندر چابهار شده است.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت‌های بندری و تامین تجهیزات راهبردی تخلیه و بارگیری بستر مناسب ترانزیت از طریق بندر چابهار به مقصد افغانستان ایجاد شده است.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تسهیل ترانزیت کالا در راستای رقابت پذیری خدمات بندری و کاهش هزینه تمام شده کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار از اقدامات و برنامه‌های سازمان بنادر در این بندر است.

شهدادی همکاری مناسب تمام دستگاه‌های اجرایی برای ترانزیت کالا از بندر چابهار را خواستار شد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش خواهیم کرد با کسب رضایت تجار افغانستانی از تمام ظرفیت‌های ترانزیتی برای ترانزیت کالا به این کشور استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/پ

ظرفیت‌های ترانزیتی برای ترانزیت کالا

برچسب ها: سازمان بنادر ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.