سیدافقهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح ناتو عربی شکست خواهد خورد/ تمام شیطنت‌ها و جنگ افروزی‌ها از جانب آمریکاست و بقیه خدمتگزار و شریک هستند

کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر شکست طرح ناتو عربی گفت: تنها هدف این ائتلاف، انهدام خدمات زیرساختی مردم است، اما نمی‌توانند.

سید هادی سیدافقهی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح ناتو عربی گفت: عملا این طرحِ ناتو از قبل وجود داشته و تمام توطئه و جنگ‌هایی که در منطقه رخ می‌دهد در قالب یک هماهنگی و یک منظومه سیاسی - امنیتی شکل گرفته است.

کارشناس مسائل منطقه با بیان این نکته که آمریکا به تنهایی وارد منطقه نشده است، گفت: برخی از کشورها از جمله ترکیه، اردن، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و خواهران ( کویت، امارات، قطر، بحرین و مصر) در ایجاد گروه‌های تکفیری‌، آموزش و به‌کارگیری آنها، حمایت لجستیک و تبلیغاتی و تامین تسلیحات لازم برای این منظور، آمریکا را یاری کردند.

سیدافقهی با تاکید بر قصد این کشورها برای نهادینه کردن اهداف خود در منطقه گفت: اعلام تشکیل ائتلاف عربی و حتی ائتلاف عربی - اسلامی برای مبارزه با تروریسم تنها این سوال را مطرح می‌کند که تروریسم و مصداق واقعی آن چه کسی جز خودشان است؟ در واقع ما از زبان خودشان آنها را محکوم می‌کنیم.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اظهارات برخی از مقامات آمریکا در موقعیت‌های مختلف بیان کرد: ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی‌اش به طور صریح خطاب به رقیب خود هیلاری کلینتون وزیر سابق امور خارجه آمریکا گفت که شما و اوباما داعش را به وجود آوردید و باید محاکمه شوید.

افقهی ادامه داد: در یکی از جلسات استماع کنگره، هیلاری کلینتون گفت: ما خودمان این سازمان های تکفیری را طی 20 سال گذشته به وجود آوردیم و حالا مشغول جنگ با آنها هستیم.

وی با بیان اظهارات تکان دهنده و تاریخی حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر در مصاحبه با شبکه بی بی سی عربی در چند ماه گذشته گفت: در این مصاحبه بن جاسم اعتراف کرد قطر و عربستان سعودی به دستور آمریکا به سوریه حمله کرده اند.

افقهی افزود: جنگ 72 ملت در سوریه را همین ائتلاف اخیر طراحی و سازماندهی کرد و این یک مساله شناور است، یعنی در گذشته هم بود اما رسما اعلام نمی‌شد.

کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه ائتلاف عربی شکست خواهد خورد؛ گفت: ترامپ حدود یک ماه و نیم پیش اعلام کرد که ما 7 تریلیون دلار در این منطقه هزینه کردیم، ولی شکست خوردیم. این کشورها حتی با ادامه شرارت‌های خود در منطقه باز هم شکست می‌خورند، چرا که با ملت ها روبه رو هستند.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه امروز ملت ها در کنار ارتش ها قرار دارند و آنها را یاری می‌کنند، گفت: تنها کارایی این ائتلاف این خواهد بود که زیرساخت و خدمات زیرساختی مردم این کشورها را چه در سوریه، لبنان، یمن و چه در فلسطین از بین ببرد. آنها گرچه مردم را قتل عام می‌کنند، اما نمی‌توانند در آن منطقه فرود بیایند و حاکمیت خود را اعمال کنند و منطقه را در دست بگیرند.

وی گفت: بزرگترین دلیل این ناکارآمدی این است که آنها می‌خواهند با اراده، استقلال، حیثیت ، وجود و عدم وجود مردم مبارزه کنند؛ قطعا مردم از حق حیات، شرف، استقلال، آزادی و تمامیت ارضی خود دفاع خواهند کرد.

سید افقهی تاکید کرد: طراح این ائتلاف خود آمریکاست و چند هدف‌گذاری را در منطقه  تعریف کرده که عبارتند از تجزیه درون کشوری، یعنی هر کشوری را به چند تکه تقسیم کند تا ارتش آنها تفکیک شده و اتحادشان از هم بپاشد. ارتقاء وضعیت رژیم صهیونیستی در منطقه که می‌خواهد بیشترین اقتدار، استحکام، سیطره و قدرت نظامی و امنیتی را داشته باشد. سلطه آمریکا در منطقه که در حال حاضر هم در منطقه ما 49 پایگاه هوایی، زمینی، دریایی و ... دارد که بسیاری از آنها در کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس، افغانستان، پاکستان، قرقیزستان و ... است. تسلط و غارتگری نفت و منابع خدادادی منطقه است. مبارزه با خیزش اسلامی و کانون آن یعنی جمهوری اسلامی که دنیا شاهد اقدامات این کشور از جنگ تحمیلی تا جنگ نرم و مبارزه اقتصادی علیه ایران در همین راستا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین تمام شیطنت‌ها و جنگ افروزی‌ها از جانب آمریکاست و بقیه خدمتگزار و شریکند. بازی و کارگردانی اصلی این معرکه دست آمریکاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
لعنت بر شیطان بزرگ
آخرین اخبار