معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان:

۱۲۰۰ تانکر آبرسانی به روستا‌های سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۲۰۰ تانکر برای آبرسانی به ۵۰۲ روستای این استان که هم اینک به روش سقایی آبرسانی می‌شوند اختصاص یافت.

۱۲۰۰ تانکر آبرسانی به روستا‌های سیستان و بلوچستان اختصاص یافتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی استانداری؛ باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان از تحویل ۱۲۰۰ تانکر آبرسانی به ۵۰۲ روستای سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص روستا‌های استان و مواجه با بحران کم آبی، با تحویل بیش از ۱۲۰۰ تانکر از سوی جمعیت هلال احمر به روستا‌های استان، دسترسی مردم به آب شرب بیشتر خواهد شد.

وی افزود: درفاز اول این طرح ۲۰۰ تانکر تحویل آب و فاضلاب روستایی خواهد شد و مابقی نیز تا پایان شهریور در بین ۵۰۲ روستا‌های استان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: حمل این تانکر‌ها، عملیات جانمایی، سکوسازی، ایجاد سایه بان و مدیریت آب توسط امور روستایی استانداری و آب و فاضلاب روستایی انجام خواهد شد و در سطح روستا تحویل دهیاری خواهد شد.

معاون استاندار گفت:با استقرار تانکر ثابت در روستا علاوه بر دردسترس بودن آب، بهره وری آب چند برابر و هدررفت آب کمتر خواهد شد.

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم در این جلسه از راه اندازی کمپینی در راستای حمایت از موضوع کم آبی خبر داد و افزود: قرار است کمپین بین المللی تحت عنوان کمپین نذر آب راه اندازی شود که هدف از راه اندازی این کمپین جمع آوری کمک و هدایت آن به استان سیستان و بلوچستان با محوریت مدیریت بحران آب خواهد بود.

وی از سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان در ۱۵ مردادماه خبر داد و افزود: در این سفراعزام ۱۹ تیم پزشکی به ۱۹ نقطه استان و همچنین آغازطرح توزیع ۲۰۰ تانکر و توزیع بسته‌های غذایی را در بین روستائیان استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کاروان‌های سلامت در ۱۹ شهرستان با حضور ۱۹ جمعیت هلال احمر از ۱۹ استان وارد استان خواهند شد که این کاروان‌ها متشکل از تیم‌های پزشکی خدماتی، چون ویزیت رایگان و داروی رایگان را به روستائیان ارائه خواهند داد.

راشکی تصریح کرد: حدود ۲۰ هزار بسته غذایی در بین خانوار‌های روستا‌هایی که از لحاظ معیشتی در وضعیت نامطلوب قرار دارند و به تایید فرمانداری رسیده توزیع خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در فاز بعدی نیز حدود ۳۰ هزار بسته غذایی برای توزیع بین روستائیان آماده خواهد شد که حدود ۱۳ میلیارد تومان برای این بسته‌های غذایی توسط جمعیت هلال احمر هزینه شده است.

انتهای پیام/ع

راه اندازی کمپین نذر آب در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار