فعالیت ۳۰۱پزشک در برنامه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : در حال حاضر بالغ بر ۳۰۱ پزشک در برنامه پزشک خانواده شاغل هستند و دانشگاه تنها با کسری ۱۲ پزشک روبه رو می باشد .

فعالیت ۳۰۱پزشک در برنامه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دکتر درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه نشست ستاد هماهنگی دانشگاهی پزشک خانواده، گفت: جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی، بیش از یک میلیون و ۳۲۷ هزار نفر است که شامل جمعیت تمامی روستا‌ها و ۳۱ شهر زیر ۲۰ هزار نفر می‌باشد.

وی ادامه داد: همکاری بسیار خوبی بین سازمان بیمه سلامت و دانشگاه وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دانشگاه‌های موفق در خصوص تامین پزشک و ارائه خدمات و پوشش‌ها در هماهنگی‌های مالی با سازمان بیمه سلامت می‌باشد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : تعداد پزشکان خانواده در جمعیت تحت پوشش دانشگاه ۳۰۱ نفر می‌باشند که در حال حاضر با کسری ۱۲ پزشک روبه رو هستیم.

دکتر درخشان با بیان اینکه تیم سلامت در برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی (ماما، پرستار، بهیار، آزمایشگاه و رادیولوژی) کامل می‌باشد، از به کارگیری ۶۸ دندانپزشک خانواده خبر داد و افزود: در بحث دندانپزشک خانواده که از برنامه‌های جدید به شمار می‌رود در وضعیت خوبی قرار داریم.

وی ادامه داد: بر اساس ساختارجمعیتی، ۷۳ دندانپزشک خانواده جهت پوشش جمعیت تحت نظر دانشگاه نیاز است که در حال حاضر ۶۸ دندانپزشک خانواده با ۸۲ یونیت در مراکز مجری پزشک خانواده مشغول به ارائه خدمت می‌باشند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه محوریت برنامه‌های دندانپزشک خانواده، پیشگیری و آموزش سلامت دهان و دندان است، گفت : خدمات پیشگیری از آسیب‌های دندانی و دهانی برای مادران باردار، کودکان زیر ۱۴ سال و کلیه جمعیت و مدارس از برنامه‌های دانشگاه در حوزه دندانپزشک خانواده به شمار می‌رود.

دکتر درخشان افزود: برنامه فلوراید تراپی و وارنیش که نقش بسزایی در سلامت دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی‌های دندانی دارد سالیانه دو بار اجرایی می‌شود که وضعیت مطلوبی از این نظر در میان دانشگاه‌های کشور داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه مشهد از چند دانشگاه موفق در کشور از لحاظ کاهش اعتباری در برنامه پزشک خانواده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ستاد هماهنگی دانشگاهی پزشک خانواده، به عنوان رکن اصلی نظارت و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه اجرایی شدن برنامه بیمه روستایی و پزشک خانواده و تعامل سازمان بیمه سلامت و دانشگاه در این برنامه شناخته می‌شود.

دکتر درخشان افزود: بر این اساس طبق دستورالعمل برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی در هر فصل جلسه‌ای با حضور ریاست دانشگاه به عنوان رئیس ستاد مدیر کل سازمان بیمه سلامت استان و مدیران ستادی، معاونت بهداشتی دانشگاه و جمعی از مدیران و نماینده استانداری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکید ریاست دانشگاه در این جلسه بر ارتقاء و حمایت‌های مالی و اعتباری برنامه بود که از طریق سازمان بیمه سلامت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام // ف. ش

برگزاری نشست ستاد هماهنگی دانشگاهی پزشک خانواده

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار