معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد :

بحران کم آبی در ۲۳۱ روستای کهگیلویه و بویراحمد جدی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۲۳۱ روستای این استان با تانکر آبرسانی می‌شود و بحران در این روستاها جدی است.

بحران کم آبی در ۲۳۱ روستای کهگیلویه و بویراحمد جدی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج؛ عزیز فیلی در نشست شورای حفاظت از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون 231 روستای استان به دلیل کمبود منابع آب و خشکسالی‌های اخیر با تانکر به صورت سیار آبرسانی می‌شود که هر ساله این تعداد افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین دلیل مشکلات کمبود آب در مقطع کنونی عدم برنامه ریزی جامع و مدون در گذشته بوده است، ابراز کرد: به صورت حتم در صورت برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در گذشته و دیده شدن افق بلند مدت هم اکنون با این مشکلات روبه‌رو نبودیم.

فیلی با بیان اینکه مدیریت تنش آب در شهرها و روستاهای استان مستلزم مشارکت و همکاری مردم در امر صرفه جویی است، عنوان کرد: مدیران و متولیان امر با یک برنامه ریزی فشرده و منسجم به فکر برطرف کردن مشکلات در کمترین زمان ممکن باشند.

نماینده آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه از هیچ کوششی برای آبرسانی سیار به روستاهای دارای مشکل فروگذاری نمی‌کنیم، افزود: در زمینه مدیریت کم آبی در روستاها نشست‌های مختلفی را با فرمرمانداران شهرستان‌های 8 گانه برگزار کرده‌ایم.

احسانی بیان کرد: با همکاری سپاه فتح و همکاری مردم آبرسانی به روستاهای دارای مشکل کم آبی شهرستان باشت از طریق رودخانه شاه بهرام در دستور کار قرار گرفته که امیدوارم بزودی عملیاتی شود زیرا حفر چاه در این شهرستان جواب نمی‌هد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران آبفای روستایی استان برطرف کردن مشکلات موجود در روستاهای بدون آب و یا دارای کمبود آب بوده و در این زمینه برنامه‌های مختلفی اعم از کوتاه مدت، بلند مدت و کوتاه مدت در دستور کار است.

انتهای پیام/غ

 کمبود آب در روستاها

برچسب ها: بحران آب ، روستا ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.