مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان از تولید و پخش ۸۴۰۰ برنامه درمرکز صدای استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد.

۸۴۰۰ دقیقه برنامه چهل سالگی انقلاب در صدای مرکزکردستان پخش می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالقاسم امان اللهی در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به منظور تبیین برنامه‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی در سنندج برگزارشد، گفت: انقلاب اسلامی براساس شعار عدالت اجتماعی، استکبار ستیزی، مبارزه با فقر و بیکاری و تبعیض، مبارزه با کشور‌های سلطه گر و دفاع از ملت‌های ستمدیده و مظلوم پا به عرصه وجود نهاده است.

وی عنوان کرد: در مقابل انقلاب اسلامی ایران کشور‌های سلطه گر و استکباری هم بیکار ننشستند و توطئه‌های فراوانی در راستای کند کردن چرخ پیشرفت کشورمان بکار گرفتند.

وی اظهارداشت: وقتی هشت سال دفاع مقدس امکانات مملکت ما صرف حفظ آب و خاک و میهنمان شد بی شک سهم عمران و آبادانی آن کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان با اشاره به اینکه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انرژی و منابع نیاز دارد، افزود: علی رغم تمامی کارشکنی‌های بدخواهان، کشورما در حوزه‌های مختلف اعم از نانو، نظامی ودفاعی و علمی پیشرفت فراوانی داشته واین نشان می‌دهد در تحقق شعائر انقلاب موفق عمل شده است.

امان اللهی با بیان اینکه منشاء تمامی نابسامانی‌های کشور را مسائل بیرونی می‌دانیم، بیان کرد: بعد از جنگ تحمیلی دشمنان کشورمان قصد داشتند که ما را از شعار‌های اصلی و بنیادی دور کنند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: جمهوری اسلامی ایران با شعار‌های انقلابی در حال پیشرفت است و انقلاب ما بدون این شعار‌ها معنی و مفهومی ندارد و مشکل ما با آمریکا اعتقادی است.

وی با اشاره به اینکه کشوری هم، چون امریکا می‌خواهد چپاول کند و زور بگوید و ایران اسلامی مخالف اینگونه اقدامات و برنامه‌ها است، بیان کرد: آنچه به عنوان شعار و تابلو انقلاب ما شد برعکس آن را در ماهیت رژیم‌های سلطه در دنیا می‌بینیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان عنوان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشور‌های سلطه با تمامی اپوزیسیون‌ها قصد ایجاد مشکلات و نابسامانی‌هایی در داخل کشور دارند، ولی همانگونه که رهبری فرمودند: این انقلاب را کسی که به وجود آورده حفظ می‌کند.

امان اللهی با اشاره به اینکه برای پیروزی این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده است، افزود: علی رغم تمامی دشمنی‌های دشمنانمان این انقلاب ماندگار خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما هم به عنوان سربازان انقلاب در رسانه رسالت داریم دستاورد‌های انقلاب را تبیین و بازخوانی کنیم و نسل جدید را بخوبی با آن آشنا کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه نسلی که سختی‌های دوران قبل از انقلاب را به یاد داشتند از بین رفتند ودر زمان حیات این افراد هم آنچه در آن زمان روی داده بود به خوبی به نسل جوان منتقل نشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان گفت: امروزه ما وظیفه داریم مشکلات آن دوره را بخوبی مطرح کنیم و اجازه ندهیم عده‌ای آن را تطهیر کنند چراکه جوانان بی گناه زیادی در زندان‌های رژیم شاهنشاهی جان خود را از دست دادند.

آموزه‌های دینی باید مبنای ارتقای فرهنگ در جامعه ما باشند

امان اللهی با تاکید براینکه تمامی حوزه‌ها باید دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی باشند، گفت: تا در حوزه فرهنگ به تعالی نرسیم به پیشرفت دست پیدا نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه محور‌های اساسی زندگی بشری در قرآن کریم است، عنوان کرد: مبنای ارتقای فرهنگ ما باید مبانی ارزشی و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها خط مقدم در جریان جنگ فرهنگی هستند، بیان کرد: صداوسیما هم در خاکریز این جنگ نرم واقع شده و به عنوان افسران این جنگ باید در راستای حفظ و ارتقای ارزش‌ها انقلابی واسلامی نهایت تلاش خود را بکارگیریم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان عنوان کرد: محور‌های اساسی زندگی بشری در قران است گفت: ما در حوزه‌های چهارگانه شامل صدا، سیما، خبر و معاونت مجازی برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را از آذر ماه سال گذشته شروع کردیم.

امان اللهی با بیان اینکه تعدادی از برنامه‌های این مرکز روتین وتعدادی هم فاخر است، ادامه داد: برنامه‌های روتین آغاز شده و تولید برنامه‌های فاخر در حوزه‌های فیلم، سریال وانیمیشن، خبر و فضای مجازی کلید خورده است.

وی از جلمه برنامه‌های سیمای استان به این مناسبت را چهل چراغ که پنج شنبه شب‌ها به طور زنده پخش می‌شود، ذکر کرد و گفت: برای نخستین بار برنامه‌ای با عنوان چهل سردار استان آماده شده که اواسط آبان ماه امسال رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه کارنامه با موضوع خدمت چهل ساله انقلاب در استان، مستند چهل افق، تولید نماهنگ‌های مختلف و مستند مشاهیر و مفاخر شامل ۱۳ مفاخری که در فضای انقلاب رشد ونمو کردند و داشته‌های خود را به منصه ظهوررساندند، از دیگر برنامه‌های سیمای استان است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان با اشاره به اینکه حوزه صدای کردستان ۴۶ درصد مخاطب دارد و در صدر جدول رادیو‌های کشور قرار گرفته است، گفت: علی رغم گذشت بیش از ۷۰ سال از عمر رادیو همچنان مخاطب دارد و مترقی و تاثیرگذار است.

امان اللهی بیان کرد: در قالب‌ها و موضوعات گوناگون و برای اقشار مختلف بخش صدای مرکز کردستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه دارد.

وی افزود: معرفی و شناساندن چهل سردار در قالب چهل نمایش از رادیو، مستند روانگه، با کاروان، ویژه برنامه پرتو آفتاب که شامل پنجاه برنامه است وتاکنون ۱۲ برنامه آن تولید شده، از جمله برنامه‌های رادیویی ما است.

وی اظهارداشت: ۸ هزار و ۴۰۰ دقیقه برنامه رادیویی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دراستان تولید و پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان یادآورشد: در حوزه خبر هم بخش چهل خدمت به مدت پنج دقیقه پخش خواهد شد که تاکنون ۱۱ قسمت آن پخش شده است وعلاوه براین برنامه‌های دیگر ارگان‌ها ونهاد‌ها را هم در این خصوص پوشش خواهیم داد.

امان اللهی ادامه داد: در فضای مجازی هم تاکنون ۷۸ ویدئو به همین مناسبت را در پیام رسان‌های داخلی به اشتراک گذاشته ایم.

وی با بیان اینکه مردم باید همیشه پای کار باشند، گفت: رمز حل مشکلات کشورمان استقامت ومقاومت مردم است و از آنجا که تمام خانواده‌های ایرانی هر نحوی درپیروزی انقلاب مشارکت داشتند و از کشوردفاع کردند لذا همه سهامدار انقلاب هستند.

وی اظهارداشت: افتخار به گذشته و امید به آینده رمز ماندگاری و سربلندی و آزادگی کشورمان است.

انتهای پیام/ز

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار