فرماندار جدید مشهد مطرح کرد؛

حاشیه نشینی معضلی در شهر مشهد

فرماندار جدید مشهد گفت: یکی از مشکلات مهم شهر مشهد حاشیه نشینی است و برای سامان دهی این وضعیت، نیاز به توجه مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری است.

مهم‌ترین اولویت‌های مشهد از دید فرماندار جدیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدعلی موهبتی فرماندار جدید مشهد در جمع خبرنگاران گفت: با وجود جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری در حاشیه مشهد، سرانه حاشیه شهر مشهد باید دو برابر سرانه حاشیه شهر‌ها در استان‌هایی مانند خراسان شمالی، جنوبی یا گلستان باشد، اما عملا این گونه نیست.

وی با اشاره به این که در بازه‌ای از زمان در مورد حاشیه مشهد غفلت‌هایی صورت گرفته بود، افزود: حالا و در مقطع زمانی فعلی نیازمند توجه بیشتر به حاشیه شهر هستیم.

فرماندار مشهد درباره نیاز‌های مهم و اساسی حاشیه مشهد گفت: حاشیه مشهدهم زیرساخت و هم روساخت لازم دارد، ضمن آن که نیازمند اقدامات فرهنگی قابل توجهی است.

موهبتی افزود: توسعه یک اقدام همه جانبه است و نمی‌توان در مسیر توسعه تنها به بخش‌هایی توجه واز دیگر بخش‌ها غافل بود، بنابراین در مورد حاشیه مشهد نیز نباید صورت مسئله را پاک کنیم.

وی با بیان این که برخی مسائل باید در ابتدا به تصمیم برسد و بعد بیان شود، گفت: باید به همه زوایای پوشیده و پنهان حاشیه نشینی در مشهد توجه شود.

فرماندار مشهد افزود: جمع کردن و سامان دادن به مسئله حاشیه نشینی در مشهد فقط از عهده یک دستگاه همانند شهرداری ساخته نیست و همه دستگاه‌های کشوری باید برای حاشیه مشهد پای کار بیایند.

موهبتی  گفت: برای سامان دهی حاشیه مشهد، باید از اعتبارات دستگاه‌های دولتی و فعالیت‌های آن‌ها هزینه شود، زیرا این‌ها از اعتبارات نظام است و نباید این گونه باشد که برخی‌ها کار کوچکی انجام و روی آن مانور بدهند.

 وی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین اولویت‌های شهر مشهد را چه مواردی می‌داند، گفت: اولویت‌های مهم فراوانی برای مشهد وجود دارد، از جمله این اولویت‌ها می‌توان به موضوع آلودگی محیط زیست، آلودگی هوا، ترافیک، گسترش و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، ایجاد زیرساخت برای زائران، توجه به نیروی انسانی فرهیخته، همراهی و مشارکت با آستان قدس برای عمران و آبادانی شهر و نیز مشارکت و توجه ویژه به بخش خصوصی اشاره کرد.

فرماندار مشهد در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ایجاد همدلی بیشتر میان طیف‌های مختلف سیاسی دارد، افزود: پیشنهاد می‌کنم هر کدام از این طیف‌ها که دلشان به حال نظام می‌سوزد، سنگ زیرین آسیاب باشند و در برخی مواضع گذشت و فداکاری داشته باشند.

 موهبتی درباره ارائه مدل خانه احزاب، برای نزدیکی بیشتر گروه‌های سیاسی گفت: حتما می‌توان از این الگو برای نزدیکی بیشتر احزاب و گروه‌های سیاسی استفاده کرد و در شرایط پیش رو، با کمک همه و در رأس آن استاندار و دیگر گروه‌ها می‌توان به نتایج خوبی نیز دست یافت.

وی درباره کشف رود و تکرار تجربه سکانداری فرماندار در موضوع سامان دهی این رودخانه افزود: کشف رود شرایط و ویژگی خاصی داشت و در گذشته همه دستگاه‌ها با محوریت فرمانداری پای کار آمدند و حالا نیز نماینده‌های مجلس، شورای شهر و شهرداری، حوزه قضایی و متولیان امنیت باید پای کار باشند، تا سامان دهی این رودخانه به طور کامل به سرانجام برسد.

فرماندار جدید مشهد گفت: اگر استاندار به عنوان نماینده عالی نظام در استان، در این باره تصمیم بگیرد و صلاح بداند، که فرماندار پای کار باشد، حتما من هم همراهی خواهم کرد.

 موهبتی افزود: اگر بپذیریم مردم به فرموده امام علی (ع) محور و ستون حکومت هستند، بنابراین خواسته‌های مردم هم به همان نسبت دارای اولویت است و مسئولان باید برای پیگیری این امور تلاش کنند.

وی گفت: در زمینه توجه به نیروی انسانی باید از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه نیز پرهیز شود و اگر قرار است به اولویت‌ها توجه کنیم، در این اولویت‌ها نباید از نقش نیروی انسانی غافل شویم و در این زمینه حتما باید به آموزش و پرورش توجه جدی شود.

فرماندارجدید مشهد با بیان این که مسائل و مشکلات مشهد حلقه‌های به هم پیوسته‌ای است که باید همه دستگاه‌ها با مشارکت هم برای آن کار کنند، افزود: از همه مسئولان و دستگاه‌ها می‌خواهم در این مسیر، همه جانبه پای کار باشند.

انتهای پیام // ف. ک
 

اظهارات فرماندار جدید مشهد در جمع خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار