وزیر بهداشت:

اظهارنظر تریبون به دست‌ها به نفع کشور نیست/ دشمنان امروز به تمامیت ارضی ایران چشم طمع دارند

هاشمی گفت: امروز دشمنان ما افرادی هستند که به تمامیت ارضی ایران چشم طمع دارند و اسلام و انقلاب، برای آن‌ها اولویت اول نیست.

اظهار نظر تریبون به دست‌ها در همه حوزه به نفع کشور و مردم نیست/ تحریم ها بدون تردید بر زندگی مردم اثر داردبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در نشست با روسای بیمارستان‌های سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس اظهار کرد: تحریم‌ها بدون تردید بر روی زندگی مردم، خدمات، درآمد‌های دولت و روح و روان گیرندگان خدمات، تاثیر دارد و چه بسا نقش مهمی در بروز  یا بار بیماری‌ها داشته باشد بنابراین ابتدا باید بپذیریم که با این واقعیت‌ها روبرو هستیم، عوارض آن را شناخته و با تدبیر و برنامه، برای حل مشکلات، تلاش کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بیمارستان‌ها حتما باید بدهی خود را به شرکت‌های تامین کننده دارو و تجهیزات پزشکی به حداقل برسانند، چون این شرکت‌ها برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی، نیاز به نقدینگی دارند و حتما باید برای یک سال آینده، تجهیزات ضروری و قطعات و وسایل مورد نیاز، تامین شود.

هاشمی ضمن تاکید بر لزوم مدیریت صحیح روسای بیمارستان‌ها در تامین تجهیزات پزشکی و داروی مورد نیاز این واحد‌های درمانی بیان کرد: بخشی از کار در حوزه کلان کشور مانند تامین نقدینگی و ارز و انتقال ارز، مسائل مربوط به گمرک و حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی با تدبیر از سوی مسئولان وزارت بهداشت در حال انجام است، اما همت روسای دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور برای گذر از این شرایط و وارد شدن کمترین آسیب‌ها به مردم، بسیار مهم و ضروری است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه انگیزه امروز من برای خدمت به کشور و مردم در شرایط کنونی بسیار فرق کرده و مضاعف شده است؛ افزود: امروز در مقابل ما، شرورترین افراد کره زمین و انسان‌های ظالم و فاسد به تمام معنا قرار دارند که علاوه بر ترامپ، برخی از آن‌ها علی الظاهر هموطن ما هستند، اما در ادوار مختلف، بزرگترین ظلم و خیانت‌ها را به مردم کردند و امروز به مشاوران کاخ سفید تبدیل شده اند و بشریت از دست آن‌ها آسوده نیست.

دشمنان به تمامیت ارضی ما چشم دارند

هاشمی تاکید کرد: امروز دشمنان ما افرادی هستند که به تمامیت ارضی ایران چشم طمع دارند و اسلام و انقلاب اسلامی، برای آن‌ها اولویت اول نیست و می‌خواهند ایران را نابود کنند بنابراین وظیفه ملی هر ایرانی و وظیفه ایمانی هر مسلمانی این است که در این شرایط از خودگذشتگی کرده و در کار و تلاش کردن، به کم راضی نباشد.

وزیر بهداشت یادآوری کرد: امروز باید وظیفه‌ای که به ما سپرده شده را به طور کامل انجام دهیم و هر فردی که کارش را درست انجام دهد، تکلیف از وی ساقط می‌شود.

هاشمی ضمن انتقاد از برخی افراد که اظهار نظر در همه حوزه‌ها را وظیفه خود می‌دانند، گفت: برخی افراد که برخی تریبون‌ها را در اختیار دارند به قیمت مطرح کردن خودشان و بدون توجه به هزینه‌هایی که برای نظام و مضراتی که برای منافع ملی دارد، در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کنند که این به نفع کشور و مردم نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش مهم روسا و مسئولان بیمارستان‌ها در کنترل یا ایجاد هزینه برای نظام سلامت، از اقدامات این مسئولان در طول اجرای طرح تحول سلامت تجلیل و بر لزوم حفظ دستاورد‌های این طرح، تاکید کرد.
 
هاشمی اضافه کرد: مهمترین دستاورد‌های طرح تحول سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم، افزایش دسترسی به خدمات و مراکز بهداشتی و درمانی، نوسازی فضا‌های بهداشتی و درمانی، تامین کمبود‌های تجهیزات پزشکی بود که باید مراقبت کنیم تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود و به بهانه صرفه جویی هزینه ها، نباید خدمات کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: کشور از نظر منابع، با محدودیت‌هایی روبرو است و این منابع باید به صورت بهینه هزینه شده و جلوی توسعه غیرضروری را بگیریم از سوی دیگر تحت تاثیر مطالبات بدون پشتوانه اعتباری، برخی افراد قرار نگیریم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار