هفتاد و سه سال از نخستین بمباران اتمی تاریخ گذشت

هفتاد و سه سال پیش، در ششم اوت سال ۱۹۴۵ شهر هیروشیما ژاپن حوالی ساعت هشت بامداد هدف نخستین بمباران اتمی تاریخ قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، هفتاد و سه سال پیش، در ششم اوت سال 1945 شهر هیروشیما ژاپن حوالی ساعت هشت بامداد هدف نخستین بمباران اتمی تاریخ قرار گرفت.

مردم ژاپن امروز هفتاد و سومین مراسم یادبود 140 هزار قربانی این بمباران را برگزار می‌کنند.

هفتاد و سومین سالروز نخستین بمباران اتمی تاریخ

طی این حمله اتمی، بمب اول به نام پسر کوچک توسط یک هواپیمای بمب افکن به نام انولا گی (به انگلیسی: Enola Gay) بر روی هیروشیما انداخته شد. برای تأثیر تخریبی بیشتر، بمب به نحوی تنظیم شده بود که ۵۷۶ متر بالای سطح زمین منفجر شود. انرژی تولید شده توسط این بمب برابر بود با انرژی حاصل از ۱۶ هزار تن تی‌ان‌تی. فعل و انفعالات اتمی در مرکز این بمب باعث گرمائی حدود چندین میلیون درجه سانتیگراد شد. این گرمای عظیم هر چیزی را تا شعاع یک و نیم کیلومتری مرکز اصابت بمب بطور کلی ذوب نمود. مردمی که از دور دست انفجار «پسر کوچک» را در آسمان هیروشیما مشاهده کردند می‌گفتند که خورشید دیگری را در آسمان دیده‌اند.

دو سوم ساختمان‌های هیروشیما از جمله کارخانه‌های فولادسازی و صنعتی چون میتسوبیشی بر اثر این بمباران نابود شدند. تنها چیزی که از شهر باقی‌ماند ساختمان تالار ترویج صنعتی استانی هیروشیما بود که انفجار، بالای گنبد این بنا رخ می‌دهد و به خاطر قرار گرفتن در کانون مرکزی انفجار، کاملاً ویران نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار