خبر خوش سردار کمالی برای فوتبالیست ها/ خدمت سربازی بعد از 28 سالگی

با تصمیم ستاد کل نیرو‌های مسلح، خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال به تعویق می‌افتد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره تسهیلات پیش بینی شده برای بازیکنان تیم ملی و باشگاه‌های لیگ برتر و چگونگی خدمت وظیفه عمومی آن‌ها اظهار داشت: خدمت وظیفه عمومی یکی از ارکان آمادگی دفاعی نیرو‌های مسلح است و همه جوانان ذکور کشور جهت دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مکلفند در اجرای قانون، خدمت وظیفه عمومی را انجام دهند و ورزشکاران نیز همچون سایر اقشار کشور در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی هستند.

سردار کمالی افزود: ورزشکاران در سطح حرفه‌ای و قهرمانی در مدت معینی قادر به فعالیت حرفه‌ای هستند و باید طبق برنامه ریزی خاصی به صورت پیوسته به فعالیت ورزشی حرفه‌ای خود که نیازمند امکانات و تجهیزات تخصصی است، بپردازند.


بیشتر بخوانید: قوانین سرباز قهرمان برای فوتبال مشخص است


از سوی دیگر تعدادی از باشگاه‌های ورزشی تلاش می‌کنند که روی نوجوانان سرمایه گذاری کرده و از توانمندی آن‌ها در دوران جوانی برای اهداف مورد نظر باشگاه‌های خود استفاده کنند، لذا به منظور ایجاد تسهیلات مناسب برای این افراد و کمک به رشد و توسعه استعداد‌ها در بخش ورزشی کشور موضوع با تعامل و همکاری مبادی ذیربط بررسی و تصمیم گیری شد که خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا ۳۰ سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سال تمام به تعویق انداخته شود و سپس برای انجام خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

وی ادامه داد: در این مدت چنانچه برابر اعلام تربیت بدنی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات جهانی و المپیک سیزم نیاز به حضور برخی از این ورزشکاران باشد، نیرو‌های مسلح مجاز به بکارگیری آنان در تیم‌های ورزشی بوده و این مدت جزء خدمت دوره ضرورت آنان محاسبه می‌شود.


بیشتر بخوانید: قانون سرباز قهرمان چیست؟


سردار کمالی تاکید کرد: این مقررات به صورت آزمایشی ۲ ساله بوده و در این مدت از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح ارزیابی و در صورت مثبت بودن، در مورد استمرار و تسری آن به سایر رشته‌های ورزشی نیز تصمیم گیری می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: عضویت افراد در تیم ملی بنا به اعلام فدراسیون‌های مربوط و تایید وزارت وزرش و جوانان است و فعالیت در لیگ برتر باید به تایید فدراسیون‌های مربوطه برسد.

وی افزود: این تسهیلات به صورت سالانه بوده که از ابتدای شروع فصل بازی ها، حداکثر یک سال ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: چرا بازیکنان تیم امید بعد از قهرمانی در آسیا از سربازی معاف می‌شوند؟ 


کمالی یادآور شد: این افراد چنانچه به عنوان عضو تیم ملی انتخاب نشوند یا در باشگاه‌های لیگ برتر فعالیت نکنند حداکثر شش ماه فرصت دارند خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت معرفی کنند.

وی با بیان اینکه این افراد برای خروج از کشور باید برابر ضوابط قانونی وثیقه بسپارند، افزود: فعالیت ورزشکاران عضو تیم ملی و تیم‌های ورزشی لیگ برتر در باشگاه‌های لیگ برتر یا هم تراز آن در خارج از کشور بلامانع است.

سردار کمالی در پایان گفت: ضوابط اجرایی این مصوبه از سوی سازمان وظیفه عمومی با همکاری مبادی ذیربط، تهیه و پس از تایید ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

دستورات ستادکل نیروهای مسلح در مورد سربازی ورزشکاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
مهدی
۰۰:۰۱ ۱۵ دی ۱۴۰۰
سلام
یه سوال داشتم
من در خدمت معاف پزشکی شدم
خواستم ببینم میتوانم به فوتبال ادامه دهم
چون مشکل خاصی ندارم
فقط نقص عضو هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
ما مخخخخخالفیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
چرا؟ خون بازیکن های فوتبال از ما دکتر و مهندس ها رنگین تره؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۳۴ ۰۵ تير ۱۳۹۸
اولا هر رشته ایی که دلت خواست و دوست داشتی رو با فوتبال مقایسه نکن چون حاظر حتی یک روز ورزش طاقت فرساش رو تمرین کنی فقط زیر کولر گازی نشستی.تخمه کنارت.یک بالشت هم گزاشتی زیر سرت بعد تیمت رو تشویق میکنی و توقع گل هم داری حالا سطح فوتبال کشور با این اتفاق میتونه پیشرفت های خوبی و درامد های خوبی هم میتونن کسب کنن مرسی که به فکر همه هستید.حالا میرسه به دکتر و مهندسا.دکترا و مهندسا میرن دانشگاه درس میخونن و درس پاس میشن و مدرک رو میگیرن و دردی هم حس نمیکنن ولی تو ورزش برای پیشرفت باید درد بکشی.اگه بدنسازی رفته باشی میفهمی چی میگم بعدش اگه یکی از اعضای بدنت تو ورزش اسیب ببینه که اسیب میبینه درد خودش رو داره حالا با کتاب ببینم میتونی درد بکشی؟۲۸ سالگی هم دیگه پیشرفت نداره حالا حرفه دیگه ای بلد نیست و با این خرجا به امید پیشرفت فوتبال کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
وزنی سنگین تر از گرانی نیست تحملش کردیم، افزایش بیروییه قیمت کالاها ، دولار ۱۲تومنی همه رو تحمل کردیم، پس همه قهرمانیم تکلیف خدمتی ما قهرمانان چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
مگه این فوتبالیستا چیکار کردن که اینهمه سنگشونو به سینه میزنین اونام مثل ماباید برن خدمت سربازی
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
نتونستن معافشون کنند .با این کارشون همون معافیتو دو دستی بهشون تقدیم کردند ..واقعا برای عزیزان متاسفم که باز حرف کی روش به کرسی نشست ..غریب پرستا
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۲۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
آخه اینها خونشون رنگین تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
پس بقیه جوونا چی؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۲۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
خب قبول کن اینا گناه دارن...درامد پایین...زندگی کارگری...خیلی سختی میکشن حداقل با این قانون یکم کمکی میشه بهشون تا بتونن یه نون بخور و نمیری دربیارن
Germany
مجتبی
۱۵:۲۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
یه بی سواد که درامد میلیاردی داره نباید بره سربازی ولی اونی که دکتری داره باید بره لب مرز پست بده
Iran (Islamic Republic of)
مهزیار
۱۵:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
سربازی برای همه جوانان مشکل زاست... برای قشر ضعیف بیشتر... همه ی پسرها در بهترین سالهای عمرشون به سربازی فرستاده میشن و بهترین سالهای عمرشون تلف میشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
اگر قهرمان اسیا بشوند مگر نباید معاف شوند .لا اقل این را میگفتید تا انگیزه بیشتر شود
آخرین اخبار