فریادشیران: نفت تهران در لیگ یک هم ۳ تا ۵ میلیارد ارزش دارد/ از تیمی با قدمت ۶۰ ساله فقط یک نام باقی مانده است

پیشکسوت تیم فوتبال نفت تهران به بلاتکلیف بودن این تیم در آستانه آغاز لیگ یک واکنش نشان داد.

فریادشیران: نفت تهران در لیگ یک هم ۳ تا ۵ میلیارد ارزش دارد/ از تیمی با قدمت ۶۰ ساله فقط یک نام باقی مانده استناصر فریادشیران در گفت و گو با   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره آخرین وضعیت تیم بحران زده نفت تهران بیان کرد: نفت تهران در حال نابودی است و  در واقع این تیم مانند یک کلاف سردرگم شده است. اگر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران 2 ماه پیش صورت جلسه ای که به  تائید کمیته واگذاری، مجمع موسس باشگاه و رضا گلمحمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران رسیده بود امضاء می کرد چنین مشکلی برای مالک باشگاه به وجود نمی آمد چراکه کامران فردوسی تعهد داده بود هم بدهی ها را پرداخت کند و هم امور تیم را پیش ببرد اما با خلف وعده مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، فردوسی تنها تصمیم گرفت هزینه مسائل روزانه تیم مانند اعزام به شهرستان ها و اقامت در هتل را بپردازد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تیم ریشه دار نفت تهران را بلاتکلیف نگه داشته است

او ادامه داد: اکنون که تیم افتاده هیچکس در وزارت نفت پاسخگو نیست. حتی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از جواب دادن به نامه اداره کل ورزش و جوانان تهران مبنی بر اینکه تیم در اختیار وزارت خانه است و مشکلی برای تیمداری وزارت نفت در لیگ یک وجود ندارد طفره می رود. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با وجود بازنشستگی و علی رغم اینکه طبق قانون نمی تواند در این شرکت فعالیت کند، همچنان در شرکت نفت مشغول است و تیم ریشه دار نفت تهران را بلاتکلیف نگه داشته است.  کمیته واگذاری باشگاه هم وجود ندارد. حتی آقایان مسئول برای انتقال باشگاه از مشاوره های فنی اعضای اداره ورزش وزارت نفت مانند شاه کرمی و قنبرزاده استفاده نکردند. تیم را به 3 فرد بازنشسته و بدون مسئولیت در وزارت نفت تحویل دادند تا عملکرد آنها در کنار مدیران سابق و فعلی شرکت ملی نفت در سال های اخیر سبب شود نفت تهران  در فاصله یک هفته تا آغاز لیگ دسته اول وضعیت بحرانی داشته باشد.

از تیمی با قدمت 60 ساله فقط یک نام باقی مانده است

فریادشیران افزود:  مالک باشگاه وزارت نفت است اما مسئولان این وزارت خانه زیربار تیمداری نمی روند. اکنون تمام تیم ها به جز نفت تهران آماده حضور در مسابقات هستند اما از این تیم با 60 سال قدمت، فقط یک نام باقی مانده است. علیرضا بیرانوند، وحید امیری و مرتضی پورعلی گنجی که در مکتب نفت تهران رشد یافتند، 3 بازیکن ترکیب ثابت تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه بودند.  باید وزیر ورزش و جوانان پا پیش بگذارد و در صحبت با وزیر نفت مشکل این تیم را حل کند. هر چند اگر همین امروز هم چنین اتفاقی رخ دهد، دیر است اما بازهم می توان تیمی که برخلاف تیم های بزرگ کشورمان مانند استقلال و پرسپولیس ورزشگاه اختصاصی دارد، نجات داد. 

تمام تیم های زیرمجموعه وزارت نفت از مشکلات مالی رنج می برند

پیشکسوت تیم فوتبال نفت تهران درمورد اینکه چگونه سایر تیم های زیرمجموعه وزارت نفت مانند صنعت نفت آبادان، پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان در سال های اخیر با چنین مشکلاتی مواجه نشدند، گفت: وزارت نفت چهار شرکت به نام های پارس، پتروشیمی، پالایش و پخش و شرکت ملی نفت در اختیار دارد. پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان تیم های زیرمجموعه شرکت ملی نفت هستند و آنها هم در لیگ برتر چنین مشکلاتی دارند. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با وجود بازنشستگی درآمد کلانی از شرکت نفت دارد اما سرنوشت افراد زحمتکشی مانند تدارکات، مربیان، بازیکنان تیم های زیرمجموعه این شرکت هیچ اهمیتی برای او ندارد چراکه در فضای دیگری سیر می کند. 350 نفر از باشگاه نفت تهران طلب دارند. 

زیرپای مردم مسجد سلیمان طلای سیاه است اما تیم محبوبشان در بدترین شرایط مالی قرار دارد

فریادشیران افزود: مسجد سلیمان شهر اولین هاست و نخستین بار در این شهر تیم و ورزشگاه فوتبال ساخته شده است. زیرپای مردم مسجد سلیمان طلای سیاه است اما تیم محبوبشان در بدترین شرایط مالی قرار دارد. آیا این مردم باید به دلیل اقدام های نادرست امثال مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مظلومیت قرار بگیرند؟ هزینه ای که باید برای نفت مسجد سلیمان ونفت تهران انجام شود مقابل حیف و میل هایی که در وزارت نفت می شود و حقوقی که مدیران بازنشسته این وزارت خانه می گیرند، پولی نیست. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پس از 60 سال نفت تهران به این روز انداخت و نفت مسجد سلیمان هم شانس آورد که استاندار دلسوزی مانند استاندار خوزستان قبول کرد هزینه و بدهی های این تیم را تقبل کند. حق شهروندی مردم تهران و مسجد سلیمان چه می شود.

نفت تهران در لیگ یک هم 3 تا 5 میلیارد ارزش دارد

او با اشاره به وضعیت تیم صنعت نفت آبادان تصریح کرد: این تیم هم فصل گذشته مشکلات زیادی داشت اما با تلاش مدیرعامل خود توانست یک حامی مالی پیدا کند. منطقه آزاد اروند هم از این تیم حمایت می کند تا مردم جنگ زده آبادان با دغدغه کمتری شاهد حضور تیم محبوبشان در لیگ برتر باشند. مانده ام نهادهای نظارتی چرا اقدام های فردی که با فوتبال مشکل دارد و برهمین اساس نمی خواهد تیم نفت در لیگ برتر شرکت کند پیگیری نمی کنند. اکنون نفت تهران 3 تا 5 میلیارد ارزش دارد. اطلاع دارم نماینده گچساران به دنبال انتقال امتیاز نفت تهران به این شهر است و با وزیر نفت هم مذاکراتی انجام داده است. البته مطمئن باشید اداره کل ورزش و جوانان اجازه نمی دهد چنین اتفاقی رخ دهد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و سایر مسئولان وزارت خانه خود را به خواب زده اند اما مالک اصلی این تیم وزارت نفت است و باید مشکلات را حل کند.

350 طلبکار نفت تهران می خواهند به دادسرا شکایت کنند

مربی سابق نفت تهران گفت: تقی گلرخسار به دلیل فروش مال غیر از مسئولان کمیته واگذاری باشگاه نفت تهران شکایت کرده است و این پرونده در شعبه 2 دادسرای فرهنگ و رسانه جریان دارد. ضمن اینکه قرار است تمام 350 طلبکار باشگاه از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و سایر مسئولان واگذاری این باشگاه به دادسرا شکایت کنند. من پیامک داده ام تا این افراد را از خواب بیدار کنم اما کسی که خود را به خواب زده است نمی توان بیدار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار