روابط عمومی موزه هنر‌های معاصر تهران اعلام کرد؛

کشف آثار جدید در موزه هنر‌های معاصر تهران نادرست است

روابط عمومی موزه هنر‌های معاصر تهران کشف ۱۰ تابلوی پیکاسو طی عملیات بازسازی موزه هنر‌های معاصر را تکذیب کرد.

کشف آثار جدید در موزه هنر‌های معاصر تهران نادرست استبه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  چندی پیش خبری مبنی بر کشف 10 تابلوی پیکاسو طی عملیات بازسازی موزه هنرهای معاصر در "آرتس نیوزپیپر" منتشر شد. طی این خبر از قول "تایس ویسر" کارشناس معماری و هنرهای تجسمی که در پروژه مرمت موزه همکاری دارد اعلام شد که 10 اثر ناشناخته از پیکاسو در این پروژه کشف شده است و با کشف این تابلوها تعداد آثار شناخته‌شده از پیکاسو به عدد 12 رسیده است.

حال روابط عمومی موزه هنرهای معاصر با تکذیب این خبر نوشته است؛

در خصوص خبر مندرج در سایت The Art Newspaper به تاریخ دوازدهم مرداد نود و هفت با تیتر «ده اثرپیکاسو درمیان آثار فراموش شده در مجموعه موزه هنر‌های معاصر تهران کشف شد»، پیرامون نمایشگاه بعدی موزه با کیوریتوری تایس فیسر، شبهات و نگرانی‌هایی بین علاقمندان به هنر ایجاد شده است که این خبر و تیتر نادرست است وهیچ اثری در موزه هنر‌های معاصر تهران کشف نشده است. موزه‌ی هنر‌های معاصر تهران لازم می‌داند با ارائه‌ی توضیحاتی شبهات و نگرانی‌های موجود را برطرف نماید.

به گزارش روابط عمومی موزه هنر‌های معاصر تهران، خبر مندرج در سایت مذکور، نوشته‌ای گزارش گونه است که به نقل از سخنان کیوریتور محترم نمایشگاه تهیه شده است و اگر دقت شود، جملاتی که از «تایس فیسر» بصورت مستقیم نقل شده و داخل گیومه قرار گرفته است، به درستی بیان شده است. مسأله از جایی آغاز می‌شود که دو گزارشگر تهیه کننده‌ی خبر، به تفسیر سخنان ایشان دست زده اند. تایس فیسر در جملات نقل قول مستقیم عنوان کرده که به دنبال نمایش آثار کمتر دیده شده است که حساسیت برانگیز نباشند. این جمله ارتباطی با تیتر خبر ندارد و بیانگر کشف آثار جدید در موزه نیست.

۱. طبق پیگیری‌های انجام شده و گفتگو با کیوریتور نمایشگاه، مقرر شده است تیتر و متن خبر تصحیح شود که در صورت عدم اصلاح، موزه به صورت قانونی بیانیه‌ای در این خصوص به زبان انگلیسی جهت درج در همان سایت صادر خواهد کرد.

۲. موزه‌ی هنر‌های معاصر تهران همواره از همکاری‌های بین المللی استقبال و برای آن برنامه ریزی می‌کند. تا کنون نمایشگاه‌های متعددی با کیوریتور‌های غیرایرانی در موزه برپا شده که آخرین آن همکاری با جرمانوچلانت بود. به هنگامی که موزه پس از سال‌ها تعمیراتی اساسی را تجربه می‌کند و مدتی امکان بازدید از آن برای علاقمندان وجود ندارد، طبق برنامه ریزی قبلی تصمیم گرفته شد که نمایشگاهی از آثار گنجینه با کیوریتوری غیرایرانی به منظور خوانشی متفاوت برای آیین گشایش طراحی و اجرا شود. پس از بررسی‌های کارشناسان موزه، تایس فیسر که سابقه‌ی نمایشگاه‌های درخشانی از جمله آرتمپوی ونیز را در اذهان علاقمندان دارد و چندین مرتبه در گشایش نمایشگاه‌های موزه هم شرکت داشته است، پیشنهاد شد و مورد موافقت رییس موزه قرار گرفت. پس از جلسات ابتدایی تصمیم بر آن شد که تیمی کوچک و زبده‌ از ایران در صورت نیاز تایس فیسر، او را همراهی کنند.

۳. هیچ اثری از پیکاسو یا هنرمند دیگری در موزه فراموش نشده است و در نمایشگاه‌های متفاوت به کرات به نمایش درآمده است. در این خصوص استثنائاتی وجود دارد که مبتنی بر شرایط فرهنگی ایران است که شامل هیچ یک از آثار پیکاسو نمی‌شود. از پیکاسو یک مجسمه، دو تابلوی رنگ روغن، یک تاپستری، مجموعه‌ی بوفون (شامل سی و یک اثر چاپی) به علاوه هفت اثر چاپی دیگر در مجموعه‌ی موزه‌ی هنر‌های معاصر تهران وجود دارد که همگی نمایش داده شده اند.

۴. ایده‌ی اصلی نمایشگاه ترکیبی از آثار ایرانی و غیرایرانی است و تاکنون حضور هیچ یک از هنرمندان در نمایشگاه قطعی نیست. پس از انتخاب آثار توسط فیسر و مشاورانش، در روز گشایش، علاقمندان آثار انتخاب شده را از نزدیک یا در کاتالوگ نمایشگاه مشاهده خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها: موزه ، هنرهای تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار