واکنش بنیاد رودکی به انتقاد یک هنرمند موسیقی

بنیاد رودکی می گوید که درخواستی برای ارائه تخفیف اجرای یک موسسه هنری و موسیقایی به این مجموعه رائه نشده است.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی؛ همزمان با انتشار دومین آلبوم از مجموعه «روایت ها» با نام «روایت اصفهان» کنسرت «این آنِ دردانه ها» شامگاه جمعه سیزدهم مرداد در تالار رودکی برگزار شد.

پس از این اجرا، امیرعباس ستایشگر، مدیر موسسه پرده هنر موسیقی و ناشر اثر در نامه سرگشاده مطالبی را در خصوص فعالیت این بنیاد ذکر کرده و این بنیاد را به داشتن " نگاه کاسبکارانه" متهم کرد.

بازخوانی نامه فوق که به عنوان "منتقد موسیقی" امضا شده و گلایه ایشان از "نگاه کاسبکارانه" به دو موضوع ختم می‌شود؛ نخست بحثی که معمولا در انتقاد به بنیاد "بهانه" قرار داده می‌شود و در میان انبوه برنامه‌های فاخر اجرا شده و برنامه‌های حمایتی بنیاد رودکی "مستمسک" قرار می‌گیرد؛ همکاری محدود بنیاد با برندهای اقتصادی که این مجموعه به کرات در این خصوص توضیح داده و در موردی هم عذرخواهی کرده است.

تکرار این موضوع نشان می‌دهد خوشبختانه منتقدان نکته‌ای جز مورد "‌تکرار شونده" فوق ندارند که نشان از تلاش همکاران بنیاد فرهنگی هنری رودکی در اجرای صحیح ماموریت‌های خود دارد.

موضوع دوم این بند از نامه است که بنیاد را متهم کرده که " از 1000 تومان برای گروه‌های کوچک فرهنگی کوتاه نمی‌آیند".

بنیاد رودکی صراحتاً اعلام می‌کند با توجه به ماموریت های این بنیاد و عليرغم پايين بودن تعرفه های بنياد و در راستای حمايت از هنرمندان عزيز خيلی از اجراها با تخفيف و يا حمايت كامل و مشاركتی برگزار می گردد و در اين زمينه هيچگونه درخواستی از سوی ايشان ارائه نشده است.

مزید امتنان خواهد بود اگر جناب ستایشگر مستندی ارائه کنند که درخواستی مبنی بر تخفیف در هزینه اجرا ارائه کرده‌اند و با مخالفت بنیاد رو به رو شده باشد.

از سوی دیگر، لازم به ذکر است در حاشیه اجرای فوق، فروش آلبوم هنرمندان این اجرا در سالن صورت گرفت.

همان طور که ایشان با سابقه‌ای که دارند و در نامه ذکر شده "حدود 20 سال است در راهروها و ساختمان دفتر موسیقی و بنیاد رودکی استخوان ترکانده‌ام" مطلع هستند، بر اساس مصوبه ای قدیمی در بنیاد رودکی سال هاست 15 درصد از مبلغ فروش لوح فشرده آلبوم ها در سالن‌های بنیاد رودکی برای تامین هزینه‌ها کسر می شود و این مصوبه هم در این مورد اجرا شد.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی تاکید می‌کند که مجموعه سالن های این بنیاد را خانه و هنرمندان را صاحبخانه این مجموعه می‌داند و در بررسی عملکرد این بنیاد همه را به فیض این ثواب دعوت می‌کند که "إنّ أعظَمَ المَثوبَةِ مَثوبَهُ الإنصافِ (غرر الحكم : 3387.")

امام على (ع) فرمود: بزرگترين ثواب، ثواب انصاف است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کنسرت ، موسیقی سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار