آیا شرایط کنونی اقتصادی برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

حتماً شما هم این روزها با تغییرات در قیمت‌ها و آمارهای مختلفی نسبت به کاهش قدرت خرید مردم مواجه شدید که بسیاری از این آمار و ارقام نگران‌کننده هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید شقاقی، استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی در مورد قدرت خرید مردم در چند ماهه اخیر بیان کرد: قدرت خرید مردم طی ۸ ماه گذشته ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وی با توجه به اتفاقی که در عرصه‌ ارز افتاده، این موضوع را استثنایی دانست و عنوان کرد: ارز یکی از مهم‌ترین متغیرهای هر اقتصادی است؛ این متغیر در حدی اهمیت دارد که می‌توان با ایجاد بحران ارزی یک کشور را با چالش مواجه کند.

اما چاره چیست؟

 در این فضای تب‌آلود که نابه‌سامانی‌های زیادی در پی نوسانات ارز به وجود آمده است، باید به دنبال راهی بود تا بتوان از عواقب این اتفاق در امان بود و اسیر گرداب اقتصادی به وجود آمده نشد. یادمان نرود هر یک از ما وظیفه داریم در جهت بهبود اقتصاد کشور قدم برداریم و از هیچ کمکی هرچند اندک در این جهت دریغ نکنیم؛ در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، نگهداری پول به هر شکل، اشتباه بزرگی است؛ زیرا ارزشِ امروزِ پول با ارزشِ فردایِ آن تفاوت بسیاری دارد؛ اما سرمایه‌گذاری هرچند با پول کم راهی معقول و منطقی به نظر می‌رسد.

سرمایه‌گذاری در همه شرایط، کاری مثبت و مفید برای رشد سرمایه در دسترس افراد است، اما در شرایطی این اهمیت بیشتر می‌شود. سرمایه‌گذاری از بانک و بورس گرفته تا خرید مسکن و دلار ریسک‌هایی دارد و علاوه بر آن شناخت لازم از بازار موردنظر برای سرمایه‌گذاری را نباید فراموش کرد. از این‌رو، در شرایط فعلی اگر در مورد بازارهای مختلف مالی و سرمایه‌گذاری در آن‌ها اطلاعات کافی ندارید و یا نمی‌خواهید متحمل ریسک‌ زیاد سرمایه‌گذاری‌های مختلف شوید؛ بهتر است به دنبال روشی کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری باشید و چه بهتر که روش سرمایه‌گذاری انتخابی بازده مالی قابل‌توجهی نیز داشته باشد.

یک سرمایه‌گذاری کم‌ریسک با بازده قابل توجه

تکنولوژی در تمام عرصه‌های زندگی انسان رسوخ کرده و به اشکال مختلف به خدمت انسان درآمده است. دنیای اقتصاد و سرمایه‌گذاری هم از این اتفاق دور نمانده و از مزایای استفاده از تکنولوژی سود می‌برد. در کشورهای پیشرفته روش‌های جدید و جالبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که تکنولوژی نقش مهمی در آن ایفا می‌کند، یکی از این روش‌ها، وام‌دهی فردبه‌فرد (Peer To Peer Lending) است.

در کشور ما نیز پلتفرم ایران‌رنتر از طریق انطباق این روش با ساختارهای قانونی و شرعی کشور اقدام به فروش اقساطی کالا کرده است؛ با این تفاوت که در این روش سرمایه‌گذاران می‌توانند با تامین وجه موردنیاز برای خرید کالای مورد تقاضای مشتریان یک سرمایه‌گذاری هوشمند داشته باشند. در واقع ایران‌رنتر واسطی میان خریداران اقساطی و تأمین‌کنندگان وجه وسایل یا همان سرمایه‌گذاران است. از آنجایی که گزارش‌ها بیانگر کاهش قدرت خرید همه اقشار جامعه است. فروش اقساطی می‌تواند به توانایی خرید افراد کمک کرده و به همین دلیل سرمایه‌گذاری از طریق تأمین وجه در ایران‌رنتر، که موتور محرک این سایت شناخته می‌شود می‌تواند نقش قابل توجهی در روند بهبود اقتصاد کشور داشته باشد.

برای سرمایه‌گذاری در ایران‌رنتر توزیع و مدیریت ریسک از طریق تعیین سقف ۴میلیونی برای خرید اقساطی و تقسیم سرمایه سرمایه‌گذاران میان افراد مختلف صورت می‌گیرد. اعتبارسنجی هوشمند خریداران، بازده قابل توجه، شرعی بودن این روش و ارائه پنل اختصاصی به تأمین‌کنندگان از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این پلتفرم فروش اقساطی به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با روند سرمایه‌گذاری در سایت ایران‌رنتر می‌توانند به قسمت «راهنمای تأمین‌کنندگان» مراجعه کنند و یا با قسمت پشتیبانی تأمین‌کنندگان تماس بگیرند.

در شرایطی که ممکن است حتی تورم ۵۰ درصدی نیز به اقتصاد کشور تحمیل شود عاقلانه‌تر است از همین لحظه برای فردا بیاندیشیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

چرا سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی اقتصادی مناسب است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
اگر میشد خانه را هم اینطوری قسطی خریداری کرد عالی بود. یعنی بدون نیاز به وام بانکی بلکه فقط با اعتبار فیش حقوقی.
Netherlands
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
آیا مسکن را هم میشود اینطوری خرید کرد؟ آیا هنوز استارت آپی نیامده که کار خرید مسکن را برای ما راحت کند و دیگر مصدع مشاور املاکیهای عزیز نشویم؟!
آخرین اخبار