اکران فیلم سینمایی «وینی پو» در چین برای حفظ شأن رئیس‌جمهور این کشور ممنوع شد!

اکران جدیدترین نسخه از فیلم سینمایی «وینی پو» به منظور حفظ شأن رئیس‌جمهور چین در سینماهای این کشور ممنوع شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار، اکران جدیدترین نسخه از فیلم سینمایی «وینی پو» در سینماهای چین ممنوع شد.

وینی پو شخصیت محبوب اثر «ای. ای میلنه» نویسنده انگلیسی است که از شهرت جهانی برخوردار است. این در حالی است که شهرت این شخصیت در چین به واسطه شباهتی است که با شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور دارد.

مردم چین با پیش کشیدن شباهت بین این شخصیت با  شی جین پینگ، همواره بهانه ای برای تمسخر رئیس جمهورشان پیدا کرده اند. این در حالی است که از نظر مقامات دولت چین جوک هایی که به واسطه این موضوع ساخته می شود ممکن است به متزلزل شدن شأن و مقام رئیس جمهور شی منجر شود.

ممنوعیت اکران یک فیلم سینمایی در چین برای حفظ شان رئیس جمهور این کشور

ماجرای شباهت رئیس جمهور چین با وینی پو از سال 2013 و سفر شی جین پینگ به واشنگتن و ملاقات با باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا آغاز شد. در یکی از عکس‌های این دیدار، او در حالی که لباس نیمه رسمی به تن دارد کنار اوباما قدم می زند. مردم چین این عکس را به راه رفتن وینی پو در کنار دوستش تایگر تشبیه کردند. از آن پس شباهت رئیس جمهور چین به وینی پو بهانه‌ای برای مسخره کردن و جوک ساختن درباره وی شد.

ممنوعیت اکران یک فیلم سینمایی در چین برای حفظ شان رئیس جمهور این کشور

همزمان با اکران جدیدترین نسخه این فیلم، موج تشبیه و تمسخر رئیس جمهور 65 ساله  چین با  وینی پو در شبکه های اجتماعی این کشور تشدید شده است. به همین دلیل دولت تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از موج این حرکت، اکران فیلم وینی پو را در سینماهای چین ممنوع کند.

ممنوعیت اکران یک فیلم سینمایی در چین برای حفظ شان رئیس جمهور این کشور

وینی پو اثری به کارگردانی مارک فوستر و بازی اوان مک گرگور است که از 3 اوت روی پرده سینماهای آمریکا رفته است.

چین، یکی از بزرگترین بازارهای اکران فیلم های خارجی در جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار