صندوق حمایت از تولیدات دانش‌بنیان در سازمان اوقاف تاسیس می‌شود

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف از تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری و حمایت از تولیدات دانش‌بنیان در سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار از یکی از شرکت های موقوفه اظهار کرد: ظرفیت تولید محصولات دانش‌بنیان در حوزه پزشکی ازجمله تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی در شرکت های موقوفه وجود دارد و هدف‌گذاری این شرکت باید بر مبنای خودکفایی کشور در تولید این محصولات باشد.

وی با بیان اینکه موقوفات می‌توانند در حوزه‌های دانش‌بنیان و علوم جدید ورود کرده و فعالیتی گسترده در این زمینه داشته باشند، تصریح کرد: سازمان اوقاف تصمیم جدی دارد که در حوزه فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان ورود کند که نتایج این اقدام به‌زودی در کشور مشاهده خواهد شد.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه از تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری و حمایت از تولیدات دانش‌بنیان در سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: به‌زودی دستاوردهای ایجاد این صندوق در سراسر کشور مشاهده خواهد شد.

حاتمی افزود: قبل از انجام سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان از محل موقوفات، باید سیاست‌گذاری‌ها و اهداف به‌طور شفاف و روشن تبیین و بر مبنای هدف‌گذاری انجام‌شده، سرمایه موردنیاز تأمین شود.

رفع نیازهای کشور از اولویت‌های سازمان اوقاف

وی با بیان اینکه رفع نیازهای کشور در حال حاضر یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است، تاکید کرد: باید دقت شود که در این حوزه مسائل حقوقی موقوفات به‌صورت دقیق، شفاف و مکتوب مستندسازی شود تا در آینده مشکلاتی در این زمینه ایجاد نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.