ان‌بی‌سی نیوز: مخالفت ترامپ با مهاجران نه بخاطر نقض قانون بلکه به دلیل نژادپرستی اوست

پایگاه اینترنتی ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی به تحلیل سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ پرداخت.

ان بی سی نیوز: مخالفت ترامپ با مهاجران نه بخاطر نقض قانون بلکه به دلیل نژادپرستی اوستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی ان بی سی نیوز در گزارشی به بررسی سیاست‌های مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت. در این گزارش آمده است: به نظر شما متن زیر که بخشی از یک گزارش در کنگره آمریکاست درباره چه کسانی است؟ درباره مکزیکی ها، مسلمانان، مهاجران غیرقانونی یا جاسوس‌های روسیه؟

«مهاجران جدید نسبت به مهاجران قدیمی از هوش کمتری برخوردارند... آن‌ها به دلایل مختلفی وارد آمریکا می‌شوند. مهاجران قدیمی به آمریکا می‌آمدند تا بخشی از این کشور باشند، اما مهاجران جدید می‌آیند تا با استفاده از امکانات این دنیای جدید سود زیادی به دست آورند و به کشور خود بازگردند».

این متن را گروهی از سناتور‌ها و اعضای کنگره آمریکا در سال ۱۹۱۱ ارائه دادند. این گروه طی مطالعاتی به این نتیجه رسیدند که مهاجران یهودی، ایتالیایی، مجارستانی و یونانی‌های لهستان تهدیدی برای دموکراسی آمریکا هستند. از نظر این گروه، مهاجران فوق نه به اندازه مهاجران شمال و غرب اروپا که در قرن نوزده وارد آمریکا شده بودند باهوش و نه به اندازه آن‌ها سفید بودند. در نتیجه مجسمه آزادی باید دست بکار شود و یک دیوار مرزی بسازد!

نگارنده گزارش می‌نویسد: بله حدود صد سال پیش آمریکایی‌ها از مهاجرت قانونی مهاجران شرق و جنوب اروپا به کشورشان وحشت کرده بودند. دقیقاً همان حسی که ترامپ نسبت به مهاجران کشور‌هایی که آن‌ها را «چاه توالت» می‌نامد، دارد. این در حالیست که طرفداران ترامپ همواره گفته اند که آن‌ها و رئیس جمهور محبوبشان فقط با مهاجران غیرقانونی مشکل دارند. اما همه آن‌ها قلباً از مهاجران متنفر هستند. «استفن میلر» مشاور ارشد ترامپ کسی است که با دروغ پردازی درباره پناهجویان او را متقاعد کرد ورود مسلمانان به آمریکا را ممنوع و مهاجران را در مرز مکزیک از فرزندانشان جدا کند.

ان بی سی اخیراً گزارش داده میلر در تلاش است تا موانع بیشتری را بر سر راه مهاجران قانونی قرار دهد و شروط بیشتری را برای گرفتن حق شهروندی آمریکا تعیین کند.  نگارنده در ادامه یادآوری می‌کند: اگر به تاریخ آمریکا نگاه کنیم متوجه می‌شویم اقدامات ضدمهاجرتی همواره مهاجران قانونی را هدف گرفته‌اند. با اینکه یهودی ها، ایتالیایی‌ها و چینی‌ها در قرن ۱۹ از راه های قانونی وارد آمریکا شده بودند با مشکلات زیادی مواجه بودند، چون در آن زمان آن‌ها «سفیدپوست» به حساب نمی‌آمدند!

در واقع عامل اصلی ترس از مهاجران، نژادپرستی است. وقتی ترامپ از ساخت دیوار مرزی حرف می‌زند هدفش فقط اخراج مهاجران غیرقانونی نیست بلکه اخراج هرکسی است که امکانش وجود دارد. این نشانه بیگانه هراسی و نژادپرستی است. به عقیده نگارنده گزارش: آمریکایی‌ها باید خواستار استعفای میلر شوند و هزاران راهپیمایی بزرگ در مخالفت با سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ برگزار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار