معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

پلمب بیش از ۸۰ مرکز غیر بهداشتی از ابتدای امسال تا کنون/پاسخ علوم پزشکی درباره تعطیلی مراکز مواد غذایی معروف در شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تعطیلی ۸۸ مرکز غیر بهداشتی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۸۰ هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته که از این تعداد، ۴۱۷ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع و ۸۸ مورد تعطیل شدند.

وی ادامه داد: طی روز‌های گذشته تعدادی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه موادغذایی از جمله بستنی فروشی‌ها در سطح شیراز پلمب شد که از برند‌های معروف و خوشنام این شهر به شمار می‌روند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: به صورت کلی واحد‌هایی که در بین مردم جامعه به معروفیت و برند تبدیل می‌شوند و مشتری‌های بسیاری را جذب خود می‌کنند، وظیفه سنگین تری در قبال مردم از نظر ارائه محصول با کیفیت‌تر و مطلوب‌تر دارند و دانشگاه علوم پزشکی در مقابل هر عامل خطری که سلامت مردم را تهدید می‌کند، مسئول است.

همتی، بیان کرد: از تمام مراکز تهیه و توزیع موادغذایی توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه به صورت مستمر نمونه گیری میکروبی به عمل می‌آید و پس از انجام نمونه گیری و نداشتن استاندارد‌های لازم، مرکز متخلف با دستور مقام قضایی تعطیل می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه، اظهار کرد: در حال حاضر کارشناسان بهداشت محیط و گروه‌های بهداشتی به مهم‌ترین تجهیزات روز مجهز هستند و می‌توانند به راحتی در محل، بسیاری از مواد غذایی را با نمونه گیری آزمایش کنند و بدون اینکه به آزمایشگاه‌های رفرانس فرستاده شود، نتیجه را مشاهده و اقدام‌های قانونی انجام دهند.

وی افزود: در این برنامه ضربتی که از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه در حال انجام است، رستوران ها، ساندویچی ها، فست فود ها، بستنی فروشی‌ها و آبمیوه فروشی‌ها مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرند که در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی، برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

معاون بهداشت دانشگاه، گفت: تعطیلی یک مرکز در خصوص انجام تخلف‌های بهداشتی، پس از چندین بار بازدید و ارائه اخطار به متصدی مرکز، با دستور مقام قضایی انجام می‌شود، بنابراین همه فروشندگان موادغذایی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند، اخطار‌های بهداشتی را جدی بگیرند و برای رفع نقص مشکل‌های بهداشتی واحد خود تلاش کنند.

همتی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی، ضمن احترام و در نظر گرفتن حقوق متصدیان و مدیران مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، در راستای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان، تلاش می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، می‌توانند در طول شبانه روز با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ن

تعطیلی مراکز غیربهداشتی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار