در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان صورت گرفت؛

واکنش دامپزشک پارک پردیسان به جراحی یوزپلنگ آسیب دیده سمنانی/ نیازی به جراحی نبود

دامپزشک پارک پردیسان به عمل جراحی یوزپلنگ آسیب دیده بر اثر تصادف در استان سمنان واکنش نشان داد و گفت: نیازی به جراحی این یوزپلنگ نبود.

واکنش دامپزشک پارک پردیسان به جراحی یوزپلنگ آسیب دیده سمنانی/ نیازی به جراحی نبودایمان معماریان دامپزشک پارک پردیسان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با جراحی یوزپلنگ آسیب دیده در تصادف جاده‌ای در استان سمنان اظهار کرد: روز گذشته توله یوزپلنگی در تصادف جاده‌ای در استان سمنان آسیب دید و برای درمان به تهران منتقل شد.

وی افزود: بعد از انجام معاینات مشخص شد که این یوزپلنگ بر اثر شدت تصادف دچار قطع نخاع کامل شده است و امکان بازگشت عملکرد نخاعی برای این یوزپلنگ وجود ندارد.

دامپزشک پارک پردیسان گفت: پس از این تشخیص به دستور دفتر صید و شکار حیات وحش، این یوژپلنگ جراحی شد.

معماریان با بیان اینکه این یوزپلنگ نیازی به جراحی نداشت، گفت: این جراحی قبل از انجام آزمایش MRI بر روی این یوزپلنگ صورت گرفت و همین موضوع باعث ایجاد درد شده و مشکلات و عوارض ناشی از جراحی را برای این یوزپلنگ به همراه خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس مشاهدات رادیوگرافی نباید یوزپلنگ جراحی می‌شد و باید گفت که این جراحی تنها برای تبلیغات انجام شده است.

دامپزشک پارک پردیسان تصریح کرد: عمل حراجی یوزپلنگ آسیب دیده هیچ تاثیری در بهبود سلامتی او ندارد و این گونه باید تنها درد ناشی از جراحی را تحمل کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این یوزپلنگ در وضعیت بدی قرار دارد و درد بسیار زیادی را بعد از عمل جراحی تحمل می‌کند، در صورتی که این یوزپلنگ قبل از جراحی می‌توانست حرکت کند. البته باید گفت که این یوزپلنگ بعد از جراحی از نظر دفع ادرار نیز دچار مشکل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، یوزپلنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار