معاون آموزش و پرورش نهاوند:

دکتری که بعد از ۴۲سال معلم ابتدایی خود را تجلیل کرد+عکس

معاون آموزش وپرورش نهاوند گفت: مدیر شبکه بهداشت ودرمان نهاوند که به پزشکی مردمی معروف است پس از سالها تلاش و پیگیری معلم دوران ابتدایی خود را پیدا و مورد تجلیل قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛  فرهنگ سلگی معاون آموزش وپرورش نهاوند اظهار داشت: سلگی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند که علاقه زیادی به اصول اخلاقی، تقوا و ساده زیستی معلم دوران ابتدایی خود خانم اعظم ترابی داشت پس از سال ها با کمک مسئولان آموزش و پرورش توانست منزل این معلم بازنشسته را پیدا و از وی تجلیل کرد.

وی گفت: دارابی آنقدر برای دیدار با این معلم دلسوز بی قراری می کرد که گویا همچنان یک دانش آموز مقطع ابتدایی بود چون این معلم خاطرات خوشی را برای شاگردانش در یک روستای دور افتاده و با امکانات کم آن دوران رقم زده بود.

معاون آموزش وپرورش نهاوند افزود: این معلم و شاگرد مانند ماد و فرزند بودند به طوری که دارابی می گوید خاطرات شیرین توام با اصول اخلاقی و تقوای خانم معلم اعظم ترابی را هیچ کس از دانش آموزان ۴۲ سال پیش مدرسه ابتدایی روستای رزینی از یاد نمی برند.

سلگی بیان کرد: هدف ازاین دیدارجهت تجلیل و قدردانی از این معلم دلسوز و بازنشسته بود که در آن دوران توانست به دور از صدای هیاهوی دانش‌آموزان و شلوغ کارهایشان نسلی را آموزش و تربیت کند که امروز ا موفق ترین مدیران و ایثارگران در جامعه هستند.

معاون آموزش و پرورش نهاوندافزود: در دورانی که سرکارخانم اعظم ترابی در مقام معلم، تقوا پرهیزکاری و تعلیم و تربیت را به دانش‌آموزانش می‌آموخت و دکتردارابی در مقام شاگرد ممتاز مدرسه ابتدایی روستای رزینی و توصیه‌های خانم معلم را چراغ راه زندگی‌اش می‌کرد.

وی اظهار داشت: امروز به لطف خدمات عمرانی جمهوری اسلامی روستای رزینی بزرگ و آباد شده است ولی در ۴۲سال پیش دسترسی کمتری به علت بعد مسافت بیش از ۳۰ کیلومتری به شهر داشتند.

سلگی گفت: در آن دوران کمتر کسی خدمت در این منطقه دور افتاده را قبول می کرد ولی این معلم اخلاق و باتقوا و دلسوز با تمام سختی ها مبارزه می کرد و چند سال عمر خود را در راه خدمت به دانش آموزان روستای کرد.

دارابی هم درباره دیدار با معلم افزود: خداوند بزرگ این منت را برمن گذاشت که بعد از ۴۲سال فرصت دیدار دوباره این شاگرد و معلم را فراهم کردتا قدرشناس این معلم تقوا و اخلاق باشم و در دوران میان سالی یک بار دیگر توصیه های اخلاقی ایشان در راه تعلیم و تربیت واخلاق زندگی چراق راه و هدایتگر من شود.

وی بیان کرد: اکنون معلم اخلاق من در سنین کهنسالی و بازنشستگی است و من نیز در سن میان سالی و نزدیک به باز نشستگی که باز هم در جامعه امروز نیازمند این چنین معلم هایی در عرصه اخلاق و تقوا هستیم و توصیه های ایشان باعث می شود که راه درس اخلاق، ایثار، مداری مردم داری، تقوا پیشگی و ساده زیستی را بیاموزیم .

انتهای پیام/ب

دیدار یک دانش آموز با معلم دوران ابتدایی خود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.