نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به اینکه معیشت یک‌چهارم جمعیت استان بوشهر وابسته به کالا‌های ته لنجی است، گفت: تنها راه درآمدزایی ساحل‌نشینان استان بوشهر دریانوردی و ملوانی است.

تنها راه درآمدزایی ساحل‌نشینان استان بوشهر دریانوردی و ملوانی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید خدری پیش از ظهر امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری این استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: هر چند عسلویه به‌عنوان قطب انرژی و صنعت کشور و استان بوشهر شناخته شده، ولی رشد نامتوازن صنعت در شمال و جنوب این استان، بر روی دیگر ظرفیت‌ها اثر گذاشته است.

وی، با بیان اینکه پارس جنوبی ظرفیت شغلی قابل توجهی دارد تصریح کرد: ظرفیت شغلی پارس جنوبی مورد توجه ویژه است، ولی نیرو‌های غیر بومی بیشترین ظرفیت اشتغال در صنعت پارس جنوبی دارند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس تنها راه معیشت مردم ساحل نشین استان بوشهر را از راه دریا و دریانوردی دانست و تاکید کرد: بندر همواره در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد و تجارت دارای جایگاه ویژه‌ای است، ولی این مهم در بندر دیلم محقق نیست به‌گونه‌ای که نرخ بیکاری در دیلم ۲۱ درصد است.

خدری، با تاکید بر توجه ویژه به مصوبه ته لنجی برای رونق بیشتر بنادر استان بوشهر گفت: معیشت یک چهارم جمعیت استان بوشهر وابسته به کالا‌های ته‌لنجی است و دریامحور تنها راه درآمدزایی ساحل‌نشینان استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی، با تاکید بر نقش مهم مصوبه ته لنجی در کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در هر مقطعی برای مصوبه کالای ته لنجی مشکل و یا محدودیتی ایجاد شده در افزایش جرایم ارتباط مستقیمی داشته است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس، امنیت استان بوشهر را پایدار دانست و خاطر نشان کرد: مرزنشینان استان بوشهر در برقراری امنیت پایدار در سواحل نقش مهمی دارند و تاکنون هیچ گونه مشکلی ایجاد نشده است.

انتهای پیام/ م

معیشت یک‌چهارم جمعیت استان بوشهر وابسته به "کالاهای ته لنجی" است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.