چرا در زمان پوست کندن پیاز گریه می کنید؟/ خاصیت بو کردن پیاز

پیاز برخلاف نام مهربانی که دارد اشک انسان را درمی آورد و برخی از این گریه کردن ها فراری اند و برخی برایشان مسئله ای نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پیاز برخلاف نام مهربانی که دارد اشک انسان را درمی آورد و برخی از این گریه کردن ها فراری اند و برخی برایشان مسئله ای نیست.

جالب است بدانید این اشک ریختن ها فواید فراوانی را برای فرد دارد اما باز هم آزاردهنده است و باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا در این مطلب شما را با راهکارهایی برای جلوگیری از این ریختن این مرواریدها آشنا نماید، پس با ما همراه باشید.

آیا میدانید؛ چرا در زمان پوست کندن پیاز گریه می کنید؟! +فواید این گریه و راه هایی برای جلوگیری از آن/ بو کردن آب پیاز چه خاصیتی دارد؟

دلیل اشک آمدن از چشم هنگام مصرف پیاز

پیاز دارای مواد گوگردی است که این مواد خواص مختلفی از خود نشان می‌‌دهند که یکی از آنها اشک آور بودن است.

زمانی که پیاز را برش می‌‌دهیم، سلول‌های پیاز باز می‌شوند.

این سلول‌ها دو بخش دارند:

بخش آنزیمی که به آلیناز معروف است و بخش گوگردی. آنزیم آلیناز، ترکیبات گوگردی پیاز را تجزیه کرده و ترکیبات ناپایدار گوگردی ایجاد می‌کند که به گاز فراری تبدیل می‌شوند، این گاز که حاوی ترکیبات گوگردی است، وارد هوا می‌شود و به چشم انسان می‌‌رسد (البته ابتدا وارد مجرای بینی می‌شود). در چشم انسان، این گاز با آب واکنش نشان داده و اسید سولفوریک تولید می‌کند، اسید سولفوریک، بر پایانه‌های اعصاب چشم اثر کرده و سبب سوزش چشم می‌شود.


بیشتر بدانید: درمان سوختگی با روش موثر در منزل/ پیاز؛پماد موضعی سوختگی! 


در نهایت در پاسخ به این سوزش، غدد اشکی، اشک ترشح می‌کنند که این ماده گوگردی به همراه اشک از چشم خارج شود، قطرات اشک می‌توانند تنها چند ثانیه پس از برش پیاز ظاهر شوند، اگرچه ما معمولاً اشک آوری پیاز را دوست نداریم و باعث ناراحتی ما می‌شود، اما این خاصیت پیاز آن را در برابر موجودات ریز زنده ی خارجی حفاظت می‌‌کند، زمانی که پیاز را برش می‌‌دهیم،گازی که حاوی ترکیبات گوگردی است، وارد هوا می‌شود و به چشم انسان می‌‌رسد.


بیشتر بدانید: موقع پوست کندن پیاز تا می توانید اشک بریزید 


در چشم انسان، این گاز با آب واکنش نشان داده و اسید سولفوریک تولید می‌کند، اسید سولفوریک، بر پایانه‌های اعصاب چشم اثر می کند و سبب سوزش چشم و در نهایت ریزش اشک می‌شود، عده ای به دلیل آنکه پوست کندن پیاز چشم هایشان را اذیت می کند اغلب از این کار پر فایده سرباز می زنند اما اگر بدانند پوست کندن پیاز تا چه اندازه به سلامت ذهن آن ها کمک می کند هیچ گاه این کار را ترک نمی کند.

پوست کندن پیاز و به دنبال آن اشک و سوزش چشمانی که به دنبال آن می آید سبب می شود چشم ها آهسته تر پیر شوند و در سنین بزرگسالی دچار آب مروارید و پیری چشم نشویم.

هنگام پوست کندن پیاز تا جایی که می توانید اشک بریزید زیرا سبب می شود تا چشم هایتان براق شود وهرگونه آلودگی از مغز شما پاک شود پس تا جایی که می توانید پیاز پوست بکنید و نگران سوزش چشم هایتان نباشید.

آیا میدانید؛ چرا در زمان پوست کندن پیاز گریه می کنید؟! +فواید این گریه و راه هایی برای جلوگیری از آن/ بو کردن آب پیاز چه خاصیتی دارد؟

6 خاصیت شگفت‌انگیز اشک ریختن در زمان پیاز پوست کندن

1-خارج کردن سموم:

گریه کردن علاوه بر اینکه احساس و ذهن ما را پاکسازی می‌کند، بدن ما را نیز پاک‌سازی می‌کند، اشک ریختن به بدن کمک می‌کند تا از مواد شیمیایی موجود در بدن که سبب افزایش کورتیزول و هورمون استرس رها شود.

2-از بین بردن باکتری‌ها:

اشک حاوی لیزوزیم مایع است که می‌تواند 90 تا 95 درصد از باکتری‌های بدن را تنها در 5 تا 10 دقیقه از بین ببرد.

3-بهبود دید چشم:

اشک‌هایی که توسط غده اشکی ساخته می‌شود، در واقع می‌تواند به روشن‌تر کردن دید و مرطوب کردن چشم و پلک کمک کند.


بیشتر بدانید: پیاز چگونه به رشد مو کمک می‌کند؟


4-بهبود خلق و خو:

شاید بتوان گفت اشک می‌تواند بهتر از هر داروی ضد افسردگی خلق و خو و حالت روحی را بهبود بخشد.

5-کاهش فشار روحی و اضظراب:

گریه‌ مناسب می‌تواند سبب ایجاد تسکین و آرامش در بدن شود و تنش را از این طریق کاهش می‌دهد.

6-افزایش ارتباط و تعامل:

اشک ریختن و گریه کردن می‌تواند احساس و کلماتی را ابراز کند که قابل بیان کردن نیست، این موضوع در رابطه‌های احساسی می‌تواند به بهترین شکل احساس طرفین را نشان دهد.

آیا میدانید؛ چرا در زمان پوست کندن پیاز گریه می کنید؟! +فواید این گریه و راه هایی برای جلوگیری از آن/ بو کردن آب پیاز چه خاصیتی دارد؟

روش‌هایی برای کاهش اشک آوری پیاز وجود دارد که عبارتند از :

۱- قرار دادن پیاز در یخچال قبل از پوست کندن آن. زمانی که پیاز را داخل یخچال قرار می‌‌دهیم، خنک شدن پیاز، ترکیب اشک آور آن را ضعیف می‌کند و دیگر پیاز زیاد اشک را در نمی‌آورد.

۲- پوست کندن پیاز در آب. همچنین زمانی که پیاز را زیر آب پوست می‌‌گیریم، بخش اعظم ماده اشک آور پیاز با آب شسته می‌شود و از خاصیت اشک آور بودن آن کاسته می‌گردد.

۳- خیس کردن پیاز و دستان پیش از بریدن پیازهم مفید به نظر می‌‌رسد، با این عمل، بخشی از گاز تولید شده با رطوبت دستان شما و همچنین رطوبت پیاز، واکنش نشان داده و شدت سوزش چشم کمتر خواهد بود.

۴- به علاوه نفس کشیدن تنها از راه دهان در طول پوست گرفتن و خرد کردن پیاز هم روش خوبی است.

۵- قسمت ریشه پیاز را نگیرید و از سر پیاز آن را ریز کنید.

۶- پیاز را در یخچال قرار دهید و پس از چندساعت آن را ریز کنید.

۷- به هنگام خردکردن پیاز، دهان خود را ببندید.

۸- پیاز را هنگام پوست کندن زیر شیر آب سرد بگیرید.

۹- پیازهای خیلی تند را یک ساعت در آب سرد خیس کنید، پیاز شیرین می شود.

آیا میدانید؛ چرا در زمان پوست کندن پیاز گریه می کنید؟! +فواید این گریه و راه هایی برای جلوگیری از آن/ بو کردن آب پیاز چه خاصیتی دارد؟

خواص پیاز در یک نگاه

برای تقویت نیروی جنسی چه زن و چه مرد گوشت را همراه پیاز زیاد بپزید، پیاز پخته همراه با چربی دفع کننده اخلاط سینه  است، زیاده روی در خوردن پیاز موجب تشنگی، استفراغ، تیرگی چهره و حتی فراموشی می‌ شود.


بیشتر بدانید: ناگفته‌های فواید اشک ریختن برای بدن


پیاز به علت داشتن گوگرد ضد عفونت خون است، وقتی گوگرد وارد خون و ریه‌ها گردد با عفونت‌های مجاری تنفسی، مانند آسم ، برونشیت و گریپ و غیره مبارزه می ‌کند.

یک پزشک هندی به نام مِنون در پی تحقیقات دو ساله ی خود در دانشکده ی پزشکی، دانشگاه نیوکاسل انگلستان، اعلام کرد که  پیاز خام، پخته و یا سرخ کرده از تشکیل لخته ‌های خون در رگ ها جلوگیری می کند و مانع از بروز سکته ی قلبی و مغزی می ‌شود.

پیاز قادر است که کلسترول و چربی های خون را کاهش داده و از انعقاد خون داخل رگ ها جلوگیری کند، پیاز قادر است خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد، برای درمان زردی پیاز را در سرکه سیب پخته میل کنید.

آیا میدانید؛ چرا در زمان پوست کندن پیاز گریه می کنید؟! +فواید این گریه و راه هایی برای جلوگیری از آن/ بو کردن آب پیاز چه خاصیتی دارد؟

برای درمان ورم طحال به روش ۲۵ استفاده کنید.

اگر کسی دچار هاری شد یعنی سگ هار او را گاز گرفت، روزانه حدود ۳۰۰ گرم آب پیاز همراه آب به مدت ۳ روز بخورد در عین حال جهت زدن واکسن از پزشک فراموش نکند.

یک روش دیگر برای سوختگی، آب پیاز را با عسل مخلوط کرده به‎صورت مرهم روی سوختگی بمالید.

کسانی که می‎خواهند چربی خونشان کم شود روزانه ۶۰ گرم پیاز خام بخورند.

جا دارد یک دستور علمی زیبا از حضرت رسول(ص) در این جا در رابطه با پیاز نوشته شود. در هر شهری که وارد شدید قبل از هر چیز از پیاز و سبزی‎های آن شهر بخورید ایمن می‎شوید از دردهای آن شهر، ناراحتی‎ها را بیرون کرده نیروی عضلانی و قوه شما را تأمین خواهد نمود و برای تب نافع است.

برای درمان چین و چروک پوست صورت یک پیاز را خرد کنید زیاد درشت یا ریز نباشد با یک لیوان آب بپزید تا آب لیوان به نصف برسد، صبح ناشتا بنوشید اگر حساسیت داشتید منصرف شوید.

مخلوطی از آب پیاز و عسل، ناراحتی سرماخوردگی، سرفه، گلودرد، حساسیت، تب  را برطرف می کند.

قرار دادن برش های پیاز روی پیشانی، از بروز عارضه جانبی تب پیشگیری می کند.

مصرف روزانه یک عدد پیاز، بی خوابی یا اختلال خواب را برطرف می کند.

با افزایش ترشح معده، ناراحتی گوارشی را برطرف می کند.

پیاز از لخته شدن خون جلوگیری می‎کند در نتیجه برای امراض وخیم قلبی بسیار مفید است.

کسانی که دستگاه هاضمه ضعیفی دارند کمتر پیاز استفاده کنند.

کسانی که تب دارند پیاز داغ را روی شکم خود بگذارند وقتی سرد شد از روی شکم بردارند.

آیا میدانید؛ چرا در زمان پوست کندن پیاز گریه می کنید؟! +فواید این گریه و راه هایی برای جلوگیری از آن/ بو کردن آب پیاز چه خاصیتی دارد؟

برای معالجه ترک دست و پا پیاز را رنده کرده دست خود را داخل آن بگذارید روزی ۲ بار این عمل را تکرار کنید.

کسانی که ناخن ‎های آن‎ها درد می‎کند پیاز را در آتش یا در فر پخته ضماد پیاز پخته را روی ناخن‎ها بگذارند.

به‎خاطر وجود گوگرد در پیاز برای تقویت سلسله اعصاب بسیار مفید است.

ترکیبات شیمیایی که در پیاز وجود دارد از لخته شدن خون جلوگیری می کند این ترکیبات مانع تجمع پلاکت در شریانها و همچنین تشکیل لخته های خونی در سیاهرگ که دو عامل موثر در بروز سکته های قلبی و مغزی است ؛ می شوند.

پیاز از قدیمی ترین سبزی هایی است که بشر استفاده می کند. از این سبزی نه تنها برای طعم دادن به غذا، بلکه حتی برای بسیاری حکم طلا داشته و آن را در داد و ستدهایشان به کار می برده اند .

ارزشی که قدیما برای پیاز قائل بودند، بی دلیل نیست زیرا تحقیقات گسترده پژوهشگران در دهه اخیر از حقایق جالبی در این زمینه پرده برداشته است. اگر از افرادی هستید که علاقه ای به مصرف پیاز ندارند.

گرفتگی بینی و سردرد برای هیچکس خوشایند نیست. خوردن پیاز باعث نرم شدن مخاط بینی شده و از جدی تر شدن مشکلات سینوسی جلوگیری می کند. پیاز سبب تخلیه مخاط های سینوسی می شود.

پیاز در درمان بی خوابی سودمند است.

کسانی که قند خونشان کمتر از حد طبیعی است از خوردن پیاز خودداری کنند.

برای درمان میگرن پیاز خام را له کرده بر پیشانی بگذارید.


بیشتر بخوانید: کم هزینه و موثرترین راه برای درمان ریزش مو با پیاز 


برای ساکت کردن سوزش گزش زنبور از ضماد پیاز استفاده کنید.

از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند.

التهاب ایجاد شده در مفصل ها را برطرف می کند.

مالیدن مخلوطی از آب پیاز و زردچوبه، لکه های تیره روی پوست را از بین می برد.

تقویت کننده حافظه و سیستم عصبی است.

اگر پیاز پخته گرم را بر روی دمل قرار دهید باعث باز شدن آن می‎شود.

برای درمان بواسیر پیاز پخته را به‎صورت ضماد در محل بگذارید.

برای تحریک میل شهوت تخم پیاز را کوبیده همراه نبات روزی یک قاشق چای‎خوری میل شود.

برای رفع بوی پیاز بعد از خوردن کمی گردو بجوید.

برای جلوگیری از خونریزی بینی پیاز را به‎صورت برش برش درآورده به پشت گردن خود بمالید.

کسانی که دچار ورم‎های مفصلی مخصوصاً ساق پا است از شربت پیاز به‎خصوص خود پیاز استفاده کنند.

برای درمان دندان درد پنبه‎ای را با آب پیاز آغشته کرده روی دندان بگذارید.

برای درمان درد گوش پیاز پخته را که در فر پخته شده باشد با کمی گره مخلوط کرده داخل یک پارچه بگذارید و پارچه را در سوراخ گوش قرار دهید پس از ساکت شدن درد پارچه را بیرون آورید.

برای درمان تنگی نفس آب پیاز + آب لیمو همراه آب مخلوط نموده میل شود. لیمو یک عدد + آب پیاز ۲ قاشق + آب یک لیوان.

برای رفع گرفتگی صدا پیاز را زیر آتش یا در فر پخته با کره مخلوط نموده میل شود.

خوردن پیاز باعث می‎شود که رنگ چهره باز و جذاب گردد به خاطر همین خانم‎هایی که می‎خواهند چهره‎ای قشنگ و زیبا داشته باشند همراه غذا پیاز بخورند.

کسانی که درد سیاتیک دارند محل درد پیاز رنده شده را به‎صورت ضماد بگذارند.

آیا میدانید؛ چرا در زمان پوست کندن پیاز گریه می کنید؟! +فواید این گریه و راه هایی برای جلوگیری از آن/ بو کردن آب پیاز چه خاصیتی دارد؟

پیاز درمان کننده کمبود ویتامین است.

فیتوکمیکال موجود در پیاز عملکرد ویتامین C را در بدن بهبود می بخشد.

کروم آن باعث تنظیم قندخون می شود.

قرن هاست که از پیاز برای کاهش التهاب و درمان عفونت استفاده می شود.

مصرف پیاز خام، میزان کلسترول مفید را افزایش می دهد و در نتیجه باعث حفظ سلامت قلب می شود.

ترکیب قوی موجود در آن به نام کورستین، نقش چشمگیری در پیشگیری از سرطان دارد.

روی گزیدگی زنبور، بلافاصله آب پیاز بمالید تا درد و سوزش آن تسکین پیدا کند.

با از بین بردن رادیکال های آزاد، خطر بروز زخم معده را کاهش می دهد.

برای بیماری برص پیاز کوبیده با عسل و نمک و باروت مخلوط نموده به‎صورت مرهم بگذارند.

پیاز برای بیماران ریوی و عفونت مفید است.

به‎ خاطر فسفری که در پیاز وجود دارد برای کسانی که کار فکری دارند و سخت می‎خوابند بسیار مفید است.

کسانی که ورم پروستات دارند از شربت پیاز روزی ۴ قاشق با یک لیوان آب استفاده کنند .

پیاز دندان‎ها را محکم و از نرمی استخوان جلوگیری می‎کند.

برای درمان تب‎های تیفوئیدی پیاز را رنده کرده و پاها را تا قوزک پا در پیاز رنده شده بخوابانید حدود ۲ تا ۳ کیلو پیاز لازم است.


بیشتر بدانید: قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی برای رفع عفونت بدن 


کسانی که دیفتری گرفته‎اند از آب پیاز به‎عنوان ضدعفونی کننده استفاده کنند آب پیاز را با آب رقیق کرده و غرغره کنند و استنشاق کنند  کودکانی که توان استنشاقی ندارند داخل دهان را با یک پنبه آغشته به آب پیاز رقیق شده با آب بشویند و از آب پیاز خیلی رقیق شده چند قطره در بینی کودک بچکانید برای کودک قطره کلروسدیم بهتر است (آب نمک).

برای سردردهای عصبی پیشانی را با آب پیاز رنده شده کمپرس کنید.

برای درمان سوختگی‎ها پیاز رنده شده را با نمک دریایی مخلوط کنید به‎صورت ضماد روی پوست بگذارید.

به‎خاطر پتاسیمی که در پیاز وجود دارد مقوی قلب می‎باشد.

پیاز را در خاکستر داغ یا در فر پخته سپس به‎صورت ضماد کف پا بگذارید برای امراض قلبی مفیداست.

اگر گوش شما وزوز می‎کند پنبه آغشته به آب پیاز را در گوش بگذارید.

همیشه همراه برنج پیاز بخورید زیرا در مغز برنج ماده‎ای است که نابود کننده ویتامین ب می‎باشد و پیاز مانع آن می‎شود.

برای اینکه پشه از اطراف تخت شما دور شود پیاز را برش زده و اطراف تخت خود بگذارید.

کسانی که تصلب شرائین دارند از پیاز پخته استفاده کننده و سعی کنند مواد گیاهی را بیشتر از مواد غیرگیاهی استفاده کنند.

برای زیبایی چهره آب پیاز یک قاشق + آب شاهی یک قاشق با کمی آب بنوشید.

برای رفع لکه‎های قهوه‎ای صورت آب پیاز یک قاشق + آب خیار یک قاشق با کمی عسل مخلوط کرده به مدت ۳ تا ۴ ساعت روی پوست بگذارید، سپس بشویید.

خوردن پیاز از بیماری جذام جلوگیری می‎کند.

برای کسانی که آلبومینوری دارند (این بیماری با وجود آلبومین در ادرار تشخیص داده می‎شود علت آن احتقاق یا تورم و التهاب کلیه‎ها است که برای پیدایش موانعی در جریان گردش خون به وجود می‎آید، این بیماری در دوران حاملگی در بیماران قلبی، ریوی و کبدی بروز می‎کند). برای درمان این بیماری پیاز را جزء برنامه غذایی خود قرار دهید همچنین شب‎ها سعی کنید غذاهای سبک مخصوصاً میوه بخورید.

هنگام حمله‎های عصبی پیاز را دو قسمت نموده جلوی بینی بگیرید و نفس عمیقی بکشید.

برای درمان گرفتگی صدا پیاز در برگ کلم پیچیده در خاکستر آتش یا فر پخته نموده سپس با روغن زیتون مخلوط کرده میل شود.

کسانی که بیماری قند دارند پیاز خام را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

پیاز به علّت داشتن فسفر ، کارهای فکری را آسان می‌ کند.

برای افرادی که دچار بی‌ خوابی هستند، مفید است و در صورت مصرف زودتر خواب به سراغ آنها خواهد آمد.

پیاز، برای کودکان کم ‌رشد و پیرمردان ضعیف مفید است.

برای جلوگیری از خون دماغ می ‌توانید چند قطره سرکه را روی پیاز رنده شده بریزید و آب آن را در بینی بچکانید، تا از خونریزی جلوگیری کند.

پیاز لثه‌ها را تقویت می ‌کند و رنگ چهره را روشن می ‌سازد.

پیاز سرشار از ویتامین‌های A و B و C می باشد ونیزدارای آهن، آهک، فسفر ، پتاسیم ، سدیم ، گوگرد، ید،سلنیوم، سیلیس و قند است که به طور مستقیم جذب بدن می‌ شود.

پیاز خام، برای پوست، موهای سر، کلیه‌ها و مثانه مفید است.

پیاز پخته، ملیّن (نرم کننده) است و برای کسانی که روده‌ی ضعیفی دارند، غذای مناسبی است. البته سرخ کردن پیاز با روغن، آن را سنگین می‌ نماید، مگر آنکه زیاد سرخ نشود و روغن کمی مصرف شود.

پیاز نیز مانند سیر خاصیت ضدعفونی دارد و قادر است از تجمع پلاکت ها جلوگیری کند و در تجزیه ی فیبرین(لخته ی خون) دخالت کند.

وجود ترکیبات گوگردی در پیاز، موجب جلوگیری از تجمع پلاکت ها شده، از لخته شدن خون داخل رگ ها پیشگیری می کند.

آب پیاز برای دندان‌ درد مفید است. برای تسکین درد باید آب پیاز را روی دندان ریخت و کمی نگاه داشت، این عمل را می‌توان با پنبه انجام داد.

خوردن پیاز همراه با غذاهای چرب، مخصوصاً در مهمانی ‌ها یا مسافرت ها، سبب هضم چربی ها می شود.

,خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص خوراکیها،سبزیجات در استعمال خارجی، پیاز پخته، تسکین دهنده ی سوختگی‌ها و بواسیر است.

مرهمی که از پیاز خام رنده شده درست می ‌کنند اگر به پایین شکم بگذارند، خروج ادرار را آسان می‌سازد و اگر بر روی پیشانی گذاشته شود سردردهای شدید نیمه ی ‌سر و سردردهای عصبی را آرام می‌کند.

تحریکی که در هنگام پوست کندن پیاز حاصل می ‌شود، دردهای شدید نیمه ی سر ( میگرن ) را بر طرف کرده و زکامی را که تازه شروع شده است از بین می ‌برد.

برگ‌ های سبز پیازچه که بیش تر هنگام بهار یافت می‌ شود، دارای مقدار زیادی ویتامین C است.

پیاز،تقریبا تمام خواص سیر را در معالجه ی فشارخون، مرض ‌قند، درمان بیماری کرمک و غیره را دارد.

مصرف پیاز پخته، باعث لینت یا نرمی مزاج می‌شود.

برای برطرف کردن بوی بد پیاز بعد از مصرف آن، می توانید یک عدد گردو یا مقداری نان سوخته میل نمایید و یا چند عدد باقلا را جویده و مدتی در دهان نگاه دارید.

استفاده از پیازی که با چربی پخته شده باشد، برای دفع اخلاط چسبنده از سینه مفید است.

مصرف پیاز پخته با چربی برای رفع یبوست و نفخ روده‌ها مفید است. برای این منظور پیاز را با ملایمت بپزید و در هنگام پختن به تدریج به آن کره اضافه نمایید و سپس مصرف کنید.

اگر ورقه‌های نازک پیاز در شیر، پخته و مصرف شود، برای درمان دردهای حاصل از قولنج روده‌ها و ناراحتی‌های شکم مفید است.

پیاز پخته، حبس البول و کم شدن ادرار را شفا می ‌دهد و ادرار آور خوبی است.

مصرف پیاز پخته به هر شکل که باشد برای رفع ناراحتی‌ های روحی مفید است.

مصرف پیاز پخته شده در سرکه، برای تقویت هاضمه، زردی (یرقان) ، ورم طحال و استفراغ صفراوی مفید است.

تخم پیاز طبیعت گرم دارد و خوردن ۴ تا ۵ گرم آن برای تحریک نیروی جنسی موثر است.

قرار دادن پیاز پخته و گرم در محل سوختگی و یا قرار دادن آن در محل بواسیر اثر شفا بخش دارد، زیرا خون را به طرف سطح پوست انتقال داده و از تجمع خون در رگ‌ های بواسیری می ‌کاهد.

اگر با آب پیاز چیزی روی کاغذ بنویسید، دیده نمی ‌شود ولی همین‌ که آن را گرم کنید و حرارت دهید، کلمات ظاهر می ‌شود.

دانشمندان علم گیاه‌شناسی معتقدند که، مصرف پیاز خام برای رفع ناراحتی‌های حاصل از آشامیدن آب‌های مختلف در هنگام مسافرت و جلوگیری از ناراحتی‌های ناشی از هوای آلوده، مفید می‌باشد.

برای برطرف ساختن صدای داخل گوش می‌توان پنیه ای را به پیاز آغشته کرد و در گوش قرار داد. به زودی صدای گوش شما برطرف می ‌شود.

خوردن پیاز خام در روز خستگی شما را برطرف می ‌نماید و اعصاب را تسکین می‌ بخشد.


بیشتر بدانید: آب پیاز در ازبین بردن لک و جوش پوست موثر است 


برای معالجه ی ترک خوردگی دست، یک پیاز تازه را رنده کنید و آب آن را به مدت ۱۲ دقیقه روی دست خود بمالید. اگر هر روز دو بار این کار انجام شود، ترک ‌های دست شما بهبود خواهد یافت.

آیا میدانید؛ چرا در زمان پوست کندن پیاز گریه می کنید؟! +فواید این گریه و راه هایی برای جلوگیری از آن/ بو کردن آب پیاز چه خاصیتی دارد؟

برای معالجه ی ورم و آماس بدن می ‌توان ۲عدد پیاز را رنده نمود و یک لیتر شیر که به جوش آمده است را داخل آن ریخت و پس از ۲۴ ساعت که دم کشیده و سرد شد، آن را صاف نمود و هر روز سه لیوان کوچک از آن را نوشید.

برای درمان نیش زنبور و مگس می ‌توانید یک پیاز تازه را رنده کنید و آب آن را به صورت پماد و مرهم روی محل نیش‌ زدگی بگذارید. پس از مدتی ورم کم شده و درد تسکین پیدا می ‌کند.

برای معالجه ی کورک و دمل نیز می توان از روش بالا سود جست.

پیاز به دلیل داشتن موادی از جمله پروستاگلاندین ها، رگ های خونی را گشاد می کند و موجب کم شدن فشار خون می شود.

پیاز دارای مخمر است که برای آسان نمودن هضم نشاسته مفید است. باید توجه داشت هضم پوست های نازکی که ورق پیاز را پوشانده خیلی دشوار است و باید هنگام مصرف آن را جدا کرد.

پیاز اشتها آور و کاهش ‌دهنده ی ناراحتی‌های مربوط به نفخ شکم و غیره است.


بیشتر بدانید: آب پیاز؛ یک روش عالی برای مبارزه با ریزش مو 


پیاز برای پیش گیری از ابتلا به تصلب شرایین هم به کار می رود. سازمان بهداشت جهانی مصرف پیاز را برای درمان نارسایی های رگ های خونی سالمندان توصیه نموده است.

پیاز به واسطه ی داشتن انسولین گیاهی، موجب شفای بیماری دیابت می گردد، پس برای اشخاص مبتلا به بیماری قند مضر نیست.

پیاز دارای هورمون دیاستازی است که غدد اشک و آمیزشی و گوارشی را تقویت می ‌کند. این مواد در اثر حرارت از بین می ‌روند. بنابراین پیاز پخته در نیروی جنسی و هاضمه تأثیری ندارد و اشک ‌آور هم نیست.

بو کردن آب پیاز به ویژه زمان پوست گرفتن آن، برای به هوش آمدن فردی که سست یا بی هوش شده و همچنین برای رفع تشنج ، بسیار مفید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
چرا توی این دو جمله برعکس هم حرف زدید
Iran (Islamic Republic of)
افشین کرمانشاهی
۱۰:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ممنون از این همه اطلاعاتتون
Iran (Islamic Republic of)
زهراولی زاده
۱۴:۲۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسیارعالی بود.سپاس فراوان
آخرین اخبار