حقیقت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هشدار هواشناسی به کشاورزان/باغداران از سم‌پاشی درختان میوه خودداری کنند

یک مقام مسئول گفت: با توجه به بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور، کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

روز فوری/ کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرندمسعود حقیقت، رئیس شبکه پایش اداره هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین هشدارهای هواشناسی به کشاورزان اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی از روز جمعه در نوار شمالی کشور، استان های آذربایجان شرقی، اردبیل،گیلان و مازندران بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته وی؛ با ورود این سامانه در نوار شمالی کشور به سبب جریانات ساحلی دریا به ساحل، هوا خنک تر خواهد شد؛ به طوریکه دما در این مناطق تا 8 درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

حقیقت در توصیه ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط جوی و فصل برداشت برنج در استان های گیلان و مازندران به برنج کاران توصیه می شود که اگر محصول خود را در فضای باز انبار کردند، هر چه سریع تر به مکان های پوشیده انتقال دهند، ضمن آنکه باغداران مرکبات تا روز یکشنبه از سم پاشی درختان میوه، خودداری کنند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان مراقب ناپایدارهای جوی باشند


رئیس شبکه پایش اداره هواشناسی کشاورزی ادامه داد:  با توجه به افزایش دما در برخی مناطق به گلخانه‌داران توصیه می‌شود که تمهیدات لازم را در گلخانه ها برقرار کنند.

وی در پایان تصریح کرد: در جنوب شرق کشور به ویژه استان های شرق هرمزگان، قسمت های شرق فارس و کرمان وزش بادهای شدید را خواهیم داشت که در برخی مناطق به ویژه سیستان و بلوچستان احتمال ناپایداری در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وجود دارد. از این رو به دامداران توصیه می شود که در زمان چرای دام در ساعات بعدازظهر از تردد در حاشیه رودخانه ها به ویژه رودخانه های فصلی اجتناب کنند.

انتهای پیام/

دامداران از چرای دام درحاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
الحمدلله
آخرین اخبار