برای نخستین‌بار در کشور :

از دو دستگاه کارتریج استند نورد رو نمایی شد

برای نخستین‌بار در کشور از دو دستگاه کارتریج استند نورد در منطقه صنعتی امامیه مشهد رونمایی شد.

از دو دستگاه کارتریج استند نورد رو نمایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ راضیه علیرضایی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این مراسم گفت: امروز در استان فولاد متکی به‌محصولات داخل استان است و از آن مهم‌تر اینکه این محصول بزرگ‌ترین صنعت خراسان رضوی است.
 
وی افزود : دامروز یکسری امکانات و ظرفیت‌ها را داریم که آنقدر به‌ما ضد آن گفته شده که فکر می‌کنیم نداریم، ولی توانایی‌های آن را از قدیم داشته‌ایم و امروز ثمرات زیادی را از آن می‌بینیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: هر کشوری که توسعه یافته و دارای قوت اقتصادی است، به‌فولاد اهمیت ویژه‌ای می‌دهد؛ فولاد اسکلت صنعتی شدن یک کشور است .

 علیرضایی افزود:  از روندی که امروز برای ساخت قطعات شروع شده بیش از ۱۰ هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

در ادامه این مراسم احمدی سلیمانی مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان نیز گفت: این دو دستگاه کارتریج استند نهایی قفسه‌های نورد که نمونه‌های آن تا امروز از شرکت دنیلی ایتالیا وارد کشور می‌شد از امروز و برای اولین بار در کشور تولید شد و ایران از واردات این محصول مهم و استراتژیک فولاد بی‌نیاز شد.

وی ادامه داد: کارتریج استند نورد دستگاهی متشکل از حدود ۳۰۰ قطعه صنعتی است که وظیفه شکل‌دهی مقطع شمش فولادی و تولید محصول نهایی را بر عهده دارد.

سلیمانی افزود: در ساخت هر یک از این استندها۲۷۴ قطعه ساختنی و 2 هزار و ۴۲۹ قطعه استاندارد به‌کار رفته است.

مدیرعامل فولاد خراسان گفت: این دستگاه با مبلغی حدود 3 میلیارد ریال ساخته شده است .

انتهای پیام// س. ح

فولاد بزرگ‌ترین صنعت خراسان رضوی است

 

 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.