مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در ۹ واحد از استخر‌های پرورش ماهی این شهرستان رهاسازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک پیش بینی کرد: در سال جاری نیز مانند سال گذشته بیش از ۲۰۰ تن ماهی قزل آلا در این استخر‌های پرورش ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

لطفی اضافه کرد: به جز یک واحد پرورش ماهی قزل آلا در قالب استخر‌های منفرد، مابقی فعالیت آبزی پروری این شهرستان در استخر‌های دومنظوره ذخیره آب کشاورزی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به توسعه این استخر‌ها در قالب طرح‌های آبیاری مکانیزه، این ظرفیت وجود دارد که با ترغیب کشاورزان به رهاسازی بچه ماهی در این استخرها، تولید ماهی در سطح شهرستان بیش از گذشته توسعه یابد.

وی خاطر نشان کرد: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی مزایای فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به غنی شدن آب خروجی از استخر‌ها و در نتیجه کاهش میزان مصرف کود شود.

لطفی؛ کمک به اقتصاد خانوار‌های کشاورز و روستایی از طریق تولید و فروش ماهی؛ و همچنین ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم و ضروری در سبد غذایی خانوار کشاورز روستایی را از دیکر مزایای پرورش ماهی دراستخر‌های ذخیره آب کشاورزی ذکر کرد.

انتهای پیام/

رهاسازی بچه ماهیان سردابی در ۹ واحد از استخر‌های پرورش ماهی آبیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.