دستگیری۱۳ نفر از حفاران غیر مجاز در بردسکن

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ نفر از حفاران غیر مجاز، در بردسکن دستگیر شده اند.

دستگیری۱۳ نفر از حفاران غیر مجاز در بردسکنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احمد صابری زارع مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: یکی از اهداف و رسالت‌های خطیر سازمان میراث فرهنگی حفظ و حراست از آثار تاریخی، سرمایه‌های ملی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور است.

وی افزود: با تلاش میراث فرهنگی شهرستان بردسکن، فرماندهی انتظامی، دادستان و قضات این شهرستان، پرونده‌های میراث فرهنگی با جدیت و تلاش دلسوزانه پیگیری شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: تاکنون در ۵ ماهه اول سالجاری ۹ پرونده برای قاچاقچیان اشیاء تاریخی تشکیل و۱۳ نفر از عاملان آن مجازات شده اند.

احمد صابری زارع افزود: اگرچه برخی از حفاری‌ها در مناطق بکر و غیر تاریخی بوده است، اما با توجه به تکالیف قانونی ادارات میراث فرهنگی و قوانین موجود، از جمله ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی که هر کس حتی به قصد بدست آوردن آثار تاریخی برای به کند و کاو اقدام کند و یا خرید و فروش اموال تاریخی کند، جرم محسوب شده و مرتکبین آن مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

اتن‌های پیام // ف. ک
 

دستگیری حفاران غیر مجاز در بردسکن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار