در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اقدامات موثری برای نوسانات ارز گردشگران ایجاد شده است/ طرح تعطیلات زمستانی تحول بزرگی در کشور خواهد داشت

اقدامات موثری برای نوسانات ارز گردشگران ایجاد شد/ طرح تعطیلات زمستانی تحول بزرگی در کشور دارد

معاون رئیس جمهور گفت: خوشبختانه با تصمیم‌های جدید در حوزه ارزی به نظر می رسد که مشکلات این بخش کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر امروز شنبه 20 مردادماه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه اشتغال با سازمان برنامه و بودجه، در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر نوسانات ارز در گردشگری گفت: خوشبختانه با تصمیم‌های جدید در حوزه ارزی به نقطه ثبات رسیده‌ایم، بویژه آن‌که در گذشته گردشگران ورودی و هتل‌ها برای تبدیل ارز دچار مشکل بودند که حالا از طریق صرافی‌ها می‌توانند ارز خود را تبدیل کنند و به نظر می‌رسد مشکلات این بخش کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تامین ارز سفرهای خارجی نیز مشکلاتی داشت، صف‌های طولانی شکل گرفته بود و گله‌مندی‌هایی مبنی بر این‌که ارز ارزان به مسافران خارج داده می‌شود، مطرح بود که با تصمیم‌های گرفته شده، وضعیت باثباتی را برای گردشگری کشور ایجاد کردیم.

معاون رئیس‌جمهوردر پاسخ به پرسش دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر سرانجام طرح تعطیلات زمستانی،نیز اظهار کرد: ما با علاقه مندی این طرح را دنبال می کنیم، ضمن این که یک تحول بزرگی در کشور ایجاد می کند. وزیر آموزش و پرورش موافقت اولیه را با این طرح اعلام کرده، قرار است طرح خیلی بزرگ نباشد، چون اجرای آن سخت می‌شود، بنابراین فقط بخش دانش‌آموزی را در برمی‌گیرد.

وی افزود: درخواست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۱۴ روز تعطیلی در نیمه دوم دی ماه است، اگر برای آموزش و پرورش مقدور نباشد، یک هفته تعطیلی هم می‌تواند کمک بزرگی باشد. به همین میزان نیز به ابتدا و انتهای دوره آموزشی اضافه خواهد شد و چیزی از دوره آموزشی کم نمی‌شود و به آموزش دانش آموزان لطمه‌ای نمی‌خورد.

مونسان در پایان تاکید کرد: اعتقاد وزیر آموزش و پرورش نیز بر این است که این تعطیلی شادابی آموزشی را ارتقاء می‌دهد، بنابراین نه تنها عملکرد گردشگری خواهد داشت و به کاهش آلودگی در شهرهای بزرگ کمک می‌کند که یک دوره استراحت با هدف ایجاد شادابی برای دانش آموزان خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار