۳۱ میلیارد تومان به آب روستایی سیستان و بلوچستان تخصیص یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۱ میلیارد تومان از مجموع ۱۸۰ میلیارد تومان آب روستایی کشور برای طرح‌های اضطرای تامین آب آشامیدنی به روستا‌های این استان تخصیص یافته است.

۳۱ میلیارد تومان به آب روستایی سیستان و بلوچستان تخصیص یافتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالاحد ریگی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سه هزار و ۲۴ روستا از مجموع پنج هزار و ۵۹۴ روستا در سیستان و بلوچستان دچار کم آبی هستند.

وی افزود: همچنین ۲ هزار و ۵۷۰ روستای سیستان و بلوچستان از آب آشامیدنی برخودارند.

ریگی با بیان اینکه هزار و ۲۵۷ روستای سیستان و بلوچستان با جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفری با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند گفت: روزانه به ازای هر خانوار ۱۵ لیتر آب با تانکر در مناطق روستایی این استان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: خشکسالی‌های پی در پی بویژه سال زراعی ۹۶-۹۷ آسیب جدی به منابع آبی در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با مکاتبات صورت گرفته اخیرا بیش از هزار و ۲۰ میلیارد تومان به بخش آب کشور اختصاص یافت که ۱۸۰ میلیارد تومان این اعتبار به بخش آب روستایی تخصیص یافت.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات روستاییان سیستان و بلوچستان ۳۱ میلیارد تومان سهم این استان در نظر گرفته شده است.

ریگی با اشاره به مشکلات کم آبی روستا‌های سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۸ حلقه چاه از مجموع ۶۱۳ حلقه چاهی که در محدوه آب روستایی استان است به دلیل خشکسالی‌های پی در پی بویژه سال زراعی جاری وضعیت نرمالی ندارند و بقیه دچار تنش آبی هستند که رویکرد این نهاد احیای یا درصورت لزوم حفره چاه جدید در این بخش است.

وی با قدردانی از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح «نذر آب» اظهار داشت: این نهاد برای نخستین بار طرح «نذر آب» را در سیستان و بلوچستان آغاز کرد به طوری که مقررشده براساس این طرح هزار و ۲۷۰ مخزن آب بین ۵۰۲ روستای درگیر خشکسالی این استان توزیع شود.

انتهای پیام/ع

طرح نذر آب در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.