هشدار شویگو به آلمان درباره در پیش گرفتن موضع قدرت در قبال روسیه

وزیر دفاع روسیه به همتای آلمانی خود درباره اتخاذ رویکرد از روی قدرت در برخورد با مسکو هشدار داد.

شویگو به آلمان برای در پیش گرفتن موضع قدرت در مقابل روسیه هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به همتای آلمانی خود یادآور شد نزدیک شدن به مسکو از موضع قدرت، عاقلانه‌ترین ایده نیست. شویگو با اشاره به تاریخ تلخ جنگ جهانی دوم اعلام کرد برلین باید رویکرد محتاطه‌تری را در قبال مسکو در پیش بگیرد.

وزیر دفاع روسیه در گفتگو با شبکه خبری روسیه 24 اعلام کرد: ما آماده گفتگو هستیم. ما آماده همکاری عادی با آلمان هستیم اما گفتگو از موضع قدرت را اصلا قبول نمی‌کنیم. 

او با اشاره به این موضوع که درخواست اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان برای گفتگو با مسکو تنها از موضع قدرت و اتحاد بوده است، به همتای آلمانی خود یادآور شد در حالی که مسکو به دنبال دستیابی به صلح است، موضع اجبار و زور را تحمل نخواهد کرد.

شویگو همچنین  گفت: بعد از اقداماتی که آلمان در قبال کشور ما انجام داده است به نظر من آنها نباید دراین باره تا دویست سال دیگر صحبت کنند. از اجداد خود راجع به تجربیاتشان درباره اینکه کشوری با روسیه از موضع قدرت برخورد کند، بپرسید. آنها احتمالا می‌توانند درباره این موضوع به شما بگویند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که نیروهای ناتو از جمله آلمان نمی‌تواند این واقعیت را بپذیرند که شاهد باشند که روسیه به جایگاه جهانی خود به عنوان یک کشور مستقل با نیروی نظامی قوی و قدرتمند برگشته است.

او همچنین یادآور شد: ما قصد نداریم هیچ کسی را تهدید کنیم. ما قصد شروع جنگ با هیچکس را نداریم. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اقدامات بی‌سابقه‌ای را برای حصول اطمینان درباه اینکه ارتش آمادگی کامل برای هر گونه اقدام غیرمنتظره را دارد، در پیش گرفته است. ما در حال انجام اقدامات گسترده‌ای برای بازسازی ارتش هستیم. آن زمان که ما هیچ بودجه و زمانی برای ارتش خود نداشتیم، دیگر گذشته است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، آلمان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار